Test

Dit is een popup

Twitter Analytics toont hoe je tweets presteren

Benieuwd naar de populariteit van je tweets? Dankzij een nieuwe tool van Twitter kan je dat voortaan tot in detail opvolgen.

Twitter Analytics was voorheen alleen beschikbaar voor adverteerdes en geverifieerde accounts, maar kan voortaan door alle gebruikers worden ingezet voor de analyse van hun tweets.

Ian Chan, ontwikkelaar bij Twitter, onthulde het nieuws via – hoe kan het ook anders – een tweet.

De microblogdienst lanceerde het analytics dashboard in juli reeds voor adverteerders en geverifieerde accounts om gedetailleerde informatie te krijgen over het bereik van hun tweets en de groei van hun aantal volgers. Gebruikers krijgen informatie over het aantal mensen dat hun tweet heeft gezien, hoe en hoeveel erop wordt gereageerd, en hoe vaak er op toegevoegde links wordt geklikt.

Dat is uiteraard zeer interessant voor adverteerders, maar ook de “gewone” gebruiker kan er zijn voordeel uit halen. De informatie kan je helpen om het beste moment te bepalen voor het posten van je tweets en geeft realtime inzicht in hoe een tweet presteert.

Twitter Analytics begint zijn metingen pas nadat de gebruiker zich heeft aangemeld via analytics.twitter.com. Er zijn dus geen historische data van je oude tweets beschikbaar. Met de dienst sluit Twitter zich aan bij onder meer Facebook, dat met Insights al langer dergelijke gegevens aanbiedt voor beheerders van een Facebookpagina.

Twitter Analytics was voorheen alleen beschikbaar voor adverteerdes en geverifieerde accounts, maar kan voortaan door alle gebruikers worden ingezet voor de analyse van hun tweets.

Ian Chan, ontwikkelaar bij Twitter, onthulde het nieuws via – hoe kan het ook anders – een tweet.

De microblogdienst lanceerde het analytics dashboard in juli reeds voor adverteerders en geverifieerde accounts om gedetailleerde informatie te krijgen over het bereik van hun tweets en de groei van hun aantal volgers. Gebruikers krijgen informatie over het aantal mensen dat hun tweet heeft gezien, hoe en hoeveel erop wordt gereageerd, en hoe vaak er op toegevoegde links wordt geklikt.

Dat is uiteraard zeer interessant voor adverteerders, maar ook de “gewone” gebruiker kan er zijn voordeel uit halen. De informatie kan je helpen om het beste moment te bepalen voor het posten van je tweets en geeft realtime inzicht in hoe een tweet presteert.

Twitter Analytics begint zijn metingen pas nadat de gebruiker zich heeft aangemeld via analytics.twitter.com. Er zijn dus geen historische data van je oude tweets beschikbaar. Met de dienst sluit Twitter zich aan bij onder meer Facebook, dat met Insights al langer dergelijke gegevens aanbiedt voor beheerders van een Facebookpagina.

analyticsbereiknieuwssociale mediatweet

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!