Zes aandachtspunten voor uw enterprise-apps
Volgens Accenture zijn er zes elementen die bepalen of uw strategie voor enterprise-apps een succes wordt. Wie deze opneemt in zijn lijst van aandachtspunten, heeft een stapje voor:
1. Governance. Zonder governance bent u nergens. Goede governance houdt in dat u de richtlijnen, standaarden, policy"s en procedures vastlegt voor apps, vanaf het bedenken tot hun levenseinde.
2. Ontwikkelen en testen van apps. Hier draait het om het bezorgen van de benodigde tools, methodieken en testomgeving voor hen die de apps moeten ontwikkelen.
[related_article id=”161563″]
3. Enterprise-app catalogus. Een catalogus zorgt ervoor dat werknemers de juiste apps kunnen vinden en downloaden die ze nodig hebben om hun job naar behoren uit te oefenen.
4. Ondersteuning van de eindgebruiker. Werknemers moeten niet alleen weten welke apps bestaan en waar ze die kunnen vinden, soms hebben ze ook nood aan ondersteuning om de apps te leren gebruiken of als de apps het eens laten afweten.
5. Beveiliging. Het is absoluut noodzakelijk dat u de nodige aandacht besteedt aan het beveiligen van het netwerk en van de gegevens.
6. Gebruiksstatistieken. Vaak loont het de moeite om in de apps intelligentie in te bouwen die statistieken over het gebruik van app vergaren, om te zien of en hoeveel een app echt wordt gebruikt. Zo kan men nagaan of een app echt de moeite van het ontwikkelen waard was.
Volgens Accenture zijn er zes elementen die bepalen of uw strategie voor enterprise-apps een succes wordt. Wie deze opneemt in zijn lijst van aandachtspunten, heeft een stapje voor:
1. Governance. Zonder governance bent u nergens. Goede governance houdt in dat u de richtlijnen, standaarden, policy"s en procedures vastlegt voor apps, vanaf het bedenken tot hun levenseinde.
2. Ontwikkelen en testen van apps. Hier draait het om het bezorgen van de benodigde tools, methodieken en testomgeving voor hen die de apps moeten ontwikkelen.
[related_article id=”161563″]
3. Enterprise-app catalogus. Een catalogus zorgt ervoor dat werknemers de juiste apps kunnen vinden en downloaden die ze nodig hebben om hun job naar behoren uit te oefenen.
4. Ondersteuning van de eindgebruiker. Werknemers moeten niet alleen weten welke apps bestaan en waar ze die kunnen vinden, soms hebben ze ook nood aan ondersteuning om de apps te leren gebruiken of als de apps het eens laten afweten.
5. Beveiliging. Het is absoluut noodzakelijk dat u de nodige aandacht besteedt aan het beveiligen van het netwerk en van de gegevens.
6. Gebruiksstatistieken. Vaak loont het de moeite om in de apps intelligentie in te bouwen die statistieken over het gebruik van app vergaren, om te zien of en hoeveel een app echt wordt gebruikt. Zo kan men nagaan of een app echt de moeite van het ontwikkelen waard was.