LG verkoopt recordaantal smartphones
De een zijn dood, is de ander zijn brood: terwijl aartsrivaal Samsung recent nog een winstwaarschuwing de wereld in stuurde, kan LG zijn winstcijfers fiks verbeteren. In het kwartaal dat liep van april tot juni, heeft het bedrijf 14,5 miljoen smartphones verkocht. Dat waren er nooit eerder zo veel.
Het cijfer ligt zowat een vijfde hoger, vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Meer dan een derde van alle toestellen waren met LTE uitgerust. De laatste drie kwartalen maakte de gsm-afdeling van LG verlies. Die trend is nu omgebogen door de sterke verkoop van apparaten uit de middenklasse en de goed onthaalde LG G3.
[related_article id=”161563″]
Grote vraag naar 4K
Maar niet alleen de telefoons van het Koreaanse merk deden het goed. Ook de grote vraag naar 4K-TV’s (aangewakkerd door het WK Voetbal) was een opsteker voor LG. De gemiddelde verkoopprijs van de panelen daalde wel lichtjes, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt door de gestegen verkoop.
LG behaalde dit kwartaal 589 miljoen dollar aan operationele winst, het hoogste cijfer sinds 2011. De nettowinst tikte af op 359 miljoen dollar. Beide cijfers lagen hoger dan wat analisten hadden verwacht. De omzet steeg één procent naar bijna vijftien miljard dollar.
De een zijn dood, is de ander zijn brood: terwijl aartsrivaal Samsung recent nog een winstwaarschuwing de wereld in stuurde, kan LG zijn winstcijfers fiks verbeteren. In het kwartaal dat liep van april tot juni, heeft het bedrijf 14,5 miljoen smartphones verkocht. Dat waren er nooit eerder zo veel.
Het cijfer ligt zowat een vijfde hoger, vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar. Meer dan een derde van alle toestellen waren met LTE uitgerust. De laatste drie kwartalen maakte de gsm-afdeling van LG verlies. Die trend is nu omgebogen door de sterke verkoop van apparaten uit de middenklasse en de goed onthaalde LG G3.
[related_article id=”161563″]
Grote vraag naar 4K
Maar niet alleen de telefoons van het Koreaanse merk deden het goed. Ook de grote vraag naar 4K-TV’s (aangewakkerd door het WK Voetbal) was een opsteker voor LG. De gemiddelde verkoopprijs van de panelen daalde wel lichtjes, maar dat werd ruimschoots goed gemaakt door de gestegen verkoop.
LG behaalde dit kwartaal 589 miljoen dollar aan operationele winst, het hoogste cijfer sinds 2011. De nettowinst tikte af op 359 miljoen dollar. Beide cijfers lagen hoger dan wat analisten hadden verwacht. De omzet steeg één procent naar bijna vijftien miljard dollar.