Test

Dit is een popup

Nieuws

Apple verbant apps die andere apps promoten

Apple verbiedt ontwikkelaars om beloningen te geven aan gebruikers die acties op een sociaal netwerk verrichten of andere, geselecteerde apps van dezelfde ontwikkelaar downloaden.

De nieuwe voorwaarden van Apples App-Store kunnen vergaande gevolgen hebben voor een aantal bekende apps. Het verwijzen naar andere applicaties voor een in-game beloning is voortaan verboden. Verder mogen apps geen beloning meer geven voor het delen van promotioneel materiaal op sociale netwerken.

Veel apps maken echter gebruik van die methodes. Het komt erg veel voor dat je een bonus in een mobiel spel krijgt door een ander spel van dezelfde uitgever ook te proberen, of op Facebook de pagina van de ontwikkelaar te liken.

[related_article id=”158256″]

Dat Apple van plan is om de nieuwe regeling strikt te volgen, werd intussen al duidelijk. Zo is de nieuwe versie van bepaalde apps niet meer toegelaten in de store, ook al zijn de wijzigingen alleen cosmetisch. Of ook oude apps, die werden goedgekeurd onder de vorige, lossere regeling op termijn van de store verwijderd zullen worden is onduidelijk.

Op WWDC vorige week kondigde Apple samen met een nieuwe versie van OS X en iOS 8 ook verbeteringen aan op het gebied van reclame in de store. Apple wil nu klaarblijkelijk ontwikkelaars verplichten om van die methodes gebruik te maken en niet meer langs Apple heen te gaan met hun advertenties.

De nieuwe regeling zal de appstore ongetwijfeld properder houden, en apps die enkel uit zijn op je geld verder inperken. De vraag is maar hoeveel betrouwbare en populaire applicaties ook onder de nieuwe regeling zullen lijden.

De nieuwe voorwaarden van Apples App-Store kunnen vergaande gevolgen hebben voor een aantal bekende apps. Het verwijzen naar andere applicaties voor een in-game beloning is voortaan verboden. Verder mogen apps geen beloning meer geven voor het delen van promotioneel materiaal op sociale netwerken.

Veel apps maken echter gebruik van die methodes. Het komt erg veel voor dat je een bonus in een mobiel spel krijgt door een ander spel van dezelfde uitgever ook te proberen, of op Facebook de pagina van de ontwikkelaar te liken.

[related_article id=”158256″]

Dat Apple van plan is om de nieuwe regeling strikt te volgen, werd intussen al duidelijk. Zo is de nieuwe versie van bepaalde apps niet meer toegelaten in de store, ook al zijn de wijzigingen alleen cosmetisch. Of ook oude apps, die werden goedgekeurd onder de vorige, lossere regeling op termijn van de store verwijderd zullen worden is onduidelijk.

Op WWDC vorige week kondigde Apple samen met een nieuwe versie van OS X en iOS 8 ook verbeteringen aan op het gebied van reclame in de store. Apple wil nu klaarblijkelijk ontwikkelaars verplichten om van die methodes gebruik te maken en niet meer langs Apple heen te gaan met hun advertenties.

De nieuwe regeling zal de appstore ongetwijfeld properder houden, en apps die enkel uit zijn op je geld verder inperken. De vraag is maar hoeveel betrouwbare en populaire applicaties ook onder de nieuwe regeling zullen lijden.

advertentiesapp storeappleappsios8nieuwsreclamevoorwaarden

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!