Test

Dit is een popup

LinkedIn mikt op 3,3 miljard gebruikers

Het sociale netwerk voor professionals heeft de kaap van 300 miljoen gebruikers gerond, maar de ambities liggen veel verder dan dat.

LinkedIn heeft aangekondigd dat het ondertussen meer dan 300 miljoen leden heeft vergaard, afkomstig uit meer dan 200 verschillende landen.

Sinds begin dit jaar heeft het sociale netwerk voor professionals er naar eigen zeggen 23 miljoen leden bijgekregen. Als het die groei kan verderzetten, zal LinkedIn rond deze tijd volgend jaar tegen de kaap van 400 miljoen gebruikers zitten.

Maar de ambitie van het sociale netwerk reikt nog veel verder dan dat. Het uiteindelijke doel van LinkedIn is om de volledige wereldwijde beroepsbevolking naar het platform toe te trekken. Dat zou momenteel neerkomen op ongeveer 3,3 miljard profielen. Ter vergelijking: Facebook telt ongeveer 1,23 miljard maandelijkse actieve gebruikers.

LinkedIn wil dat doel verwezenlijken door een toegenomen focus op hun (nieuwe) mobiele producten en uitbreiding in belangrijke markten – zoals de recente lancering in China. “Onze wereldwijde voetafdruk geeft ons de nodige elementen om ‘s werelds eerste wereldwijde Economic Graph te bouwen. Door te blijven groeien, kunnen we de relaties tussen mensen, bedrijven, jobs, vaardigheden, scholen en professionele kennis in de wereldwijde economie beter in kaart brengen,” klinkt het in een blogpost.

Volgens cijfers van Socialbakers zitten vandaag iets meer dan 2 miljoen Belgen op LinkedIn. België staat daarmee op de 24e plaats in de rangschikking van landen volgens gebruikersbasis. Nederland telt iets meer dan 5 miljoen profielen, goed voor een 11e plaats. De Verenigde Staten telt het grootste aantal gebruikers, met meer dan 100 miljoen profielen.

LinkedIn heeft aangekondigd dat het ondertussen meer dan 300 miljoen leden heeft vergaard, afkomstig uit meer dan 200 verschillende landen.

Sinds begin dit jaar heeft het sociale netwerk voor professionals er naar eigen zeggen 23 miljoen leden bijgekregen. Als het die groei kan verderzetten, zal LinkedIn rond deze tijd volgend jaar tegen de kaap van 400 miljoen gebruikers zitten.

Maar de ambitie van het sociale netwerk reikt nog veel verder dan dat. Het uiteindelijke doel van LinkedIn is om de volledige wereldwijde beroepsbevolking naar het platform toe te trekken. Dat zou momenteel neerkomen op ongeveer 3,3 miljard profielen. Ter vergelijking: Facebook telt ongeveer 1,23 miljard maandelijkse actieve gebruikers.

LinkedIn wil dat doel verwezenlijken door een toegenomen focus op hun (nieuwe) mobiele producten en uitbreiding in belangrijke markten – zoals de recente lancering in China. “Onze wereldwijde voetafdruk geeft ons de nodige elementen om ‘s werelds eerste wereldwijde Economic Graph te bouwen. Door te blijven groeien, kunnen we de relaties tussen mensen, bedrijven, jobs, vaardigheden, scholen en professionele kennis in de wereldwijde economie beter in kaart brengen,” klinkt het in een blogpost.

Volgens cijfers van Socialbakers zitten vandaag iets meer dan 2 miljoen Belgen op LinkedIn. België staat daarmee op de 24e plaats in de rangschikking van landen volgens gebruikersbasis. Nederland telt iets meer dan 5 miljoen profielen, goed voor een 11e plaats. De Verenigde Staten telt het grootste aantal gebruikers, met meer dan 100 miljoen profielen.

linkedinnetwerknieuwsprofessioneelzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!