Dropbox neemt fotodienst Loom over
Dropbox heeft opnieuw een belangrijke stap gezet in de race naar het leiderschap in de cloud.
Het bedrijf heeft het nog jonge Loom overgenomen, een specialist in het online opslaan van foto’s en filmpjes. Loom was een populaire iOS-app. Het bedrijfje gaf zijn klanten vijf gigabyte gratis opslagruimte en stelde hen in staat om de beelden te synchroniseren over pc’s en mobiele apparaten.
Loom wordt Carousel
Hoeveel Dropbox heeft betaald voor Loom, wordt niet bekendgemaakt. Nauwelijks een week geleden heeft Dropbox zelf een nieuwe fotoapp voorgesteld, Carousel genaamd. Daarmee moet het gemakkelijker worden om foto’s te delen met een kleine groep vrienden of familieleden in plaats van met de halve wereld, zoals op Facebook.
Loom zelf wordt op 16 mei stopgezet. Het team achter Loom zal aan Carousel gaan werken. Gebruikers kunnen automatisch naar Carousel overgezet worden en krijgen daar dezelfde hoeveelheid opslag als bij Loom. Ze kunnen er ook voor kiezen om al hun foto’s terug te downloaden in één groot zipbestand.
Schalen
Volgens Jan Senderek, de oprichter van Loom, is er lang nagedacht of een overname door Dropbox wel de juiste beslissing was voor het bedrijf. De mogelijkheden van Dropbox om de technologie achter het delen van foto’s te schalen, hebben echter de doorslag gegeven, zo schrijft hij op zijn blog.
Dropbox is de laatste tijd vrij actief als het op overnames aankomt. Behalve van Loom is het bedrijf nu eigenaar van Mailbox (e-maildienst), Audiogalaxy (digitale muziek), Sold (e-commerce en tweedehands spullen), Endorse (online coupons) en Snapjoy (wat het fundament voor Carousel werd). Veel waarnemers verwachten dat het bedrijf nog dit jaar naar de beurs zal gaan.
Dropbox heeft opnieuw een belangrijke stap gezet in de race naar het leiderschap in de cloud.
Het bedrijf heeft het nog jonge Loom overgenomen, een specialist in het online opslaan van foto’s en filmpjes. Loom was een populaire iOS-app. Het bedrijfje gaf zijn klanten vijf gigabyte gratis opslagruimte en stelde hen in staat om de beelden te synchroniseren over pc’s en mobiele apparaten.
Loom wordt Carousel
Hoeveel Dropbox heeft betaald voor Loom, wordt niet bekendgemaakt. Nauwelijks een week geleden heeft Dropbox zelf een nieuwe fotoapp voorgesteld, Carousel genaamd. Daarmee moet het gemakkelijker worden om foto’s te delen met een kleine groep vrienden of familieleden in plaats van met de halve wereld, zoals op Facebook.
Loom zelf wordt op 16 mei stopgezet. Het team achter Loom zal aan Carousel gaan werken. Gebruikers kunnen automatisch naar Carousel overgezet worden en krijgen daar dezelfde hoeveelheid opslag als bij Loom. Ze kunnen er ook voor kiezen om al hun foto’s terug te downloaden in één groot zipbestand.
Schalen
Volgens Jan Senderek, de oprichter van Loom, is er lang nagedacht of een overname door Dropbox wel de juiste beslissing was voor het bedrijf. De mogelijkheden van Dropbox om de technologie achter het delen van foto’s te schalen, hebben echter de doorslag gegeven, zo schrijft hij op zijn blog.
Dropbox is de laatste tijd vrij actief als het op overnames aankomt. Behalve van Loom is het bedrijf nu eigenaar van Mailbox (e-maildienst), Audiogalaxy (digitale muziek), Sold (e-commerce en tweedehands spullen), Endorse (online coupons) en Snapjoy (wat het fundament voor Carousel werd). Veel waarnemers verwachten dat het bedrijf nog dit jaar naar de beurs zal gaan.