Test

Dit is een popup

Helft van de Nederlanders doet aan triple play

Ruim de helft van de Nederlandse huishoudens koopt internet, televisie en telefonie bij één provider.

Ruim de helft van de Nederlanders doet aan triple-play. Liefst 53 procent van alle huishoudens heeft internet, televisie en telefonie bij dezelfde provider, zegt marktonderzoeker Telecompaper.

Zes procent van deze tripleplaygebruikers heeft ook nog eens een mobiel abonnement bij datzelfde telecombedrijf, weet het onafhankelijke bureau uit Houten. Voor deze cijfers ondervroeg Telecompaper 14.500 Nederlanders tussen 12 en 80 jaar, in het laatste kwartaal van 2013.

[related_article id=”161563″]

De meeste tripleplay-abonnementen worden afgesloten bij de grote providers Ziggo, UPC en KPN. Zes van de tien klanten die zij hebben gaan voor het volledige pakket. Bij de kleinere spelers Tele2 en Online is dat een kwart.

Opvallende stijger onder de tripleplay-aanbieders is Telfort, dat deel uitmaakt van de KPN-familie. Een vijfde van de Telfortklanten met triple play sloot zo’n combinatieabonnement af in het laatste halfjaar. Telfort scoort ook het hoogst in klanttevredenheid, gelijk met Ziggo. Deze twee providers worden het meest door hun klanten aanbevolen aan anderen, zegt Telecompaper.

Bijna een kwart van de tripleplayers breidt zijn tv-pakket nog uit met extra zenders. Hier scoren Xs4all en KPN het best in.

Ruim de helft van de Nederlanders doet aan triple-play. Liefst 53 procent van alle huishoudens heeft internet, televisie en telefonie bij dezelfde provider, zegt marktonderzoeker Telecompaper.

Zes procent van deze tripleplaygebruikers heeft ook nog eens een mobiel abonnement bij datzelfde telecombedrijf, weet het onafhankelijke bureau uit Houten. Voor deze cijfers ondervroeg Telecompaper 14.500 Nederlanders tussen 12 en 80 jaar, in het laatste kwartaal van 2013.

[related_article id=”161563″]

De meeste tripleplay-abonnementen worden afgesloten bij de grote providers Ziggo, UPC en KPN. Zes van de tien klanten die zij hebben gaan voor het volledige pakket. Bij de kleinere spelers Tele2 en Online is dat een kwart.

Opvallende stijger onder de tripleplay-aanbieders is Telfort, dat deel uitmaakt van de KPN-familie. Een vijfde van de Telfortklanten met triple play sloot zo’n combinatieabonnement af in het laatste halfjaar. Telfort scoort ook het hoogst in klanttevredenheid, gelijk met Ziggo. Deze twee providers worden het meest door hun klanten aanbevolen aan anderen, zegt Telecompaper.

Bijna een kwart van de tripleplayers breidt zijn tv-pakket nog uit met extra zenders. Hier scoren Xs4all en KPN het best in.

internetmobielnieuwstelecomtelefonietelevisietriple play

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!