Stomme film maakt comeback op je Facebook-feed
Facebook zal geleidelijk reclamefilmpjes van vijftien seconden introduceren op de News Feed van zijn 1,23 miljard leden na een testperiode van drie maanden.
De nieuwe reclame, onder de naam Premium Video Ads, zijn gebaseerd op het model van televisiespots en zgemaakt om de adverteerders met de grootste portefeuilles toegang te geven tot de grootst mogelijke groep Facebookgebruikers op specifieke momenten van de dag. De spotjes zouden tussen de 1 en de 2,5 miljoen dollar per dag kosten.
[related_article id=”161563″]
De videospotjes zullen automatisch beginnen afspelen zonder geluid als ze op het scherm verschijnen. Gebruikers kunnen voorbij een reclamefilmpje scrollen of ze kunnen erop klikken om de video in fullscreenmodus te zetten en het geluid erbij te horen.
Je kan de nieuwe reclame in je online en mobiele News Feed verwachten ergens in de komende paar maanden, zegt Facebook. Het bedrijf is nu aan het werk met een klein groepje adverteerders en blijft de respons van gebruikers op de advertenties in de gaten houden.
In tegenstelling tot de andere reclame die je op Facebook vindt, zullen de Premium Video Ads gecontroleerd worden op creatieve verdienste en ‘bekijkbaarheid’ voor ze op je feed terechtkomen. Facebook laat weten dat het samenwerkt met een bedrijf onder de naam Ace Metrix om de spotjes te beoordelen voor ze live gaan op het sociale netwerk.
Dit plan is een onderdeel van Facebooks missie om de grote adverteerders te overtuigen dat zijn sociale netwerk een beter, gevarieerder en meer flexibel medium is dan de televisie om een bepaald publiek te bereiken.
Facebook zal geleidelijk reclamefilmpjes van vijftien seconden introduceren op de News Feed van zijn 1,23 miljard leden na een testperiode van drie maanden.
De nieuwe reclame, onder de naam Premium Video Ads, zijn gebaseerd op het model van televisiespots en zgemaakt om de adverteerders met de grootste portefeuilles toegang te geven tot de grootst mogelijke groep Facebookgebruikers op specifieke momenten van de dag. De spotjes zouden tussen de 1 en de 2,5 miljoen dollar per dag kosten.
[related_article id=”161563″]
De videospotjes zullen automatisch beginnen afspelen zonder geluid als ze op het scherm verschijnen. Gebruikers kunnen voorbij een reclamefilmpje scrollen of ze kunnen erop klikken om de video in fullscreenmodus te zetten en het geluid erbij te horen.
Je kan de nieuwe reclame in je online en mobiele News Feed verwachten ergens in de komende paar maanden, zegt Facebook. Het bedrijf is nu aan het werk met een klein groepje adverteerders en blijft de respons van gebruikers op de advertenties in de gaten houden.
In tegenstelling tot de andere reclame die je op Facebook vindt, zullen de Premium Video Ads gecontroleerd worden op creatieve verdienste en ‘bekijkbaarheid’ voor ze op je feed terechtkomen. Facebook laat weten dat het samenwerkt met een bedrijf onder de naam Ace Metrix om de spotjes te beoordelen voor ze live gaan op het sociale netwerk.
Dit plan is een onderdeel van Facebooks missie om de grote adverteerders te overtuigen dat zijn sociale netwerk een beter, gevarieerder en meer flexibel medium is dan de televisie om een bepaald publiek te bereiken.