Test

Dit is een popup

Microsoft brengt Xbox Live naar iOS en Android

Microsoft bevestigt dat het van de sociale gamingdienst Xbox Live het belangrijkste platform voor mobiele games wil maken.

Microsofts Xbox Live-hub is een van de meest robuuste, best ontwikkelde sociale gameomgevingen die er zijn, en het bestormt binnenkort de mobiele wereld.

Het bedrijf wil Xbox Live naar iOS- en Android-games brengen, om daarmee de functionaliteit van de service te verbeteren door hem uit te breiden van Xbox-consoles, Windows-telefoons, en Windows-pc’s naar iPhones en Android-handsets.

[related_article id=”161452″]

Het nieuws werd eerder al opgepikt uit een jobadvertentie bij Microsoft, waarin te lezen stond dat ze “een modern raamwerk willen creëren dat open bron, licht, uitbreidbaar en schaalbaar is over verschillende platformen, waaronder Windows Store, Windows Phone, iOS en Android”.

Deze plannen werden vervolgens bevestigd als een onderdeel van een groter project om Xbox Live te gebruiken om sociaal gamen op mobiele toestellen nieuw leven in te blazen. Op dit moment wordt dat immers gehinderd door vastgelegde, platformspecifieke netwerken zoals Apples Game Center.

Een belangrijk punt in die poging is de nadruk op open bron. Microsoft hoopt een manier te creëren waarop ontwikkelaars, en vooral dan de lucratieve groep van mobiel gamen, op een eenvoudige manier Xbox Live-functionaliteit kunnen toevoegen aan bestaande apps. Xbox Live-integratie voor mobiele apps bestaat al, maar is nu een proces waarin er uitgebreid overlegd moet worden met Microsoft. Dat proces versimpelen en niet langer hun eigen OS voortrekken, zou Xbox Live een veel aantrekkelijker alternatief maken voor de huidige sociale gaming-opties.

Microsofts Xbox Live-hub is een van de meest robuuste, best ontwikkelde sociale gameomgevingen die er zijn, en het bestormt binnenkort de mobiele wereld.

Het bedrijf wil Xbox Live naar iOS- en Android-games brengen, om daarmee de functionaliteit van de service te verbeteren door hem uit te breiden van Xbox-consoles, Windows-telefoons, en Windows-pc’s naar iPhones en Android-handsets.

[related_article id=”161452″]

Het nieuws werd eerder al opgepikt uit een jobadvertentie bij Microsoft, waarin te lezen stond dat ze “een modern raamwerk willen creëren dat open bron, licht, uitbreidbaar en schaalbaar is over verschillende platformen, waaronder Windows Store, Windows Phone, iOS en Android”.

Deze plannen werden vervolgens bevestigd als een onderdeel van een groter project om Xbox Live te gebruiken om sociaal gamen op mobiele toestellen nieuw leven in te blazen. Op dit moment wordt dat immers gehinderd door vastgelegde, platformspecifieke netwerken zoals Apples Game Center.

Een belangrijk punt in die poging is de nadruk op open bron. Microsoft hoopt een manier te creëren waarop ontwikkelaars, en vooral dan de lucratieve groep van mobiel gamen, op een eenvoudige manier Xbox Live-functionaliteit kunnen toevoegen aan bestaande apps. Xbox Live-integratie voor mobiele apps bestaat al, maar is nu een proces waarin er uitgebreid overlegd moet worden met Microsoft. Dat proces versimpelen en niet langer hun eigen OS voortrekken, zou Xbox Live een veel aantrekkelijker alternatief maken voor de huidige sociale gaming-opties.

AndroidconsolegamegamingiosmicrosoftmobielnieuwsontspanningsociaalWindowsxboxxbox live

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!