Test

Dit is een popup

Mobiele providers verliezen klanten door slechte service

Aanbieders van mobiele telecom kunnen nog veel verbeteren aan hun klantendienst. Een derde van de consumenten vertrekt bij een operator door de slechte service.

Een derde van alle consumenten noemt een slechte klantenservice als belangrijkste reden om bij een mobiele telecomprovider te vertrekken. En meer dan de helft vindt het een van de belangrijkste redenen om van aanbieder te veranderen.

Dat leert een onderzoek van Ovum in opdracht van Tektronix Communications.

[related_article id=”161563″]

Het onderzoek peilde bij 3.500 mobiele gebruikers wereldwijd naar hun houding tegenover de klantendienst van hun telecomaanbieder. Bijna een kwart van de respondenten geeft aan dat ze in het komende jaar hun operator willen verlaten. Eveneens een kwart is in de afgelopen achttien maanden al van operator veranderd.

De belangrijkste drijfveren voor het klantenverloop zijn een slechte prijs-kwaliteitsverhouding (38%), netwerkkwaliteit (34%) en een beperkte dienstverlening of functionaliteit (27%).

Rapportcijfer 5
Maar liefst 23% van de consumenten geeft zijn mobiele operator het rapportcijfer 5 of minder voor zijn klantendienst. 69% verwacht om snel in contact te kunnen komen met de klantendienst en 64% vindt het belangrijk dat hun vraag snel door de dienst opgelost wordt.

Het mag dan ook niet verbazen dat 30% een slechte klantendienst als belangrijkste reden aanhaalt om van operator te veranderen en 53% het als een van de belangrijkste redenen beschouwt.

Klanten willen "snel en efficiënt"
Angel Dobardziev, directeur van Ovums Customer Insight team dat het onderzoek uitvoerde, concludeert: “Onze studie toont aan dat de kwaliteit van de klantendienst een belangrijke bezorgdheid is van mobiele gebruikers. Als een operator niet uitgerust is om aan de behoeften van zijn klanten te voldoen, kan dat hun beslissing om over te stappen significant beïnvloeden. Klanten willen snel de klantendienst bereiken en hun vragen snel en efficiënt opgelost zien.”

Een derde van alle consumenten noemt een slechte klantenservice als belangrijkste reden om bij een mobiele telecomprovider te vertrekken. En meer dan de helft vindt het een van de belangrijkste redenen om van aanbieder te veranderen.

Dat leert een onderzoek van Ovum in opdracht van Tektronix Communications.

[related_article id=”161563″]

Het onderzoek peilde bij 3.500 mobiele gebruikers wereldwijd naar hun houding tegenover de klantendienst van hun telecomaanbieder. Bijna een kwart van de respondenten geeft aan dat ze in het komende jaar hun operator willen verlaten. Eveneens een kwart is in de afgelopen achttien maanden al van operator veranderd.

De belangrijkste drijfveren voor het klantenverloop zijn een slechte prijs-kwaliteitsverhouding (38%), netwerkkwaliteit (34%) en een beperkte dienstverlening of functionaliteit (27%).

Rapportcijfer 5
Maar liefst 23% van de consumenten geeft zijn mobiele operator het rapportcijfer 5 of minder voor zijn klantendienst. 69% verwacht om snel in contact te kunnen komen met de klantendienst en 64% vindt het belangrijk dat hun vraag snel door de dienst opgelost wordt.

Het mag dan ook niet verbazen dat 30% een slechte klantendienst als belangrijkste reden aanhaalt om van operator te veranderen en 53% het als een van de belangrijkste redenen beschouwt.

Klanten willen "snel en efficiënt"
Angel Dobardziev, directeur van Ovums Customer Insight team dat het onderzoek uitvoerde, concludeert: “Onze studie toont aan dat de kwaliteit van de klantendienst een belangrijke bezorgdheid is van mobiele gebruikers. Als een operator niet uitgerust is om aan de behoeften van zijn klanten te voldoen, kan dat hun beslissing om over te stappen significant beïnvloeden. Klanten willen snel de klantendienst bereiken en hun vragen snel en efficiënt opgelost zien.”

customer serviceklantendienstmobielnieuwsoperatorenoperatorstelecom

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!