Microsoft wordt meer vertrouwd dan Apple
Analysebureau Forrester deed onderzoek naar de betrouwbaarheid van de grote technologiebedrijven. Hieruit blijkt dat Amerikanen bijzonder veel vertrouwen hebben in Microsoft.
Voor het onderzoek vroeg Forrester meer dan 4500 personen om verschillende merken te positioneren naast vier verschillende assen: betrouwbaar, opmerkelijk, onmiskenbaar en essentieel.
[related_article id=”158256″]
Microsoft kwam uit de bus als meest betrouwbare bedrijf. Het bedrijf achter Windows heeft door de jaren heen een unieke merkidentiteit opgebouwd en zou zich daardoor onderscheiden van andere merken.
In een wereld waarin we constant bespioneerd worden, is Microsoft erin geslaagd om verschillende generaties Amerikanen te doen geloven dat het betrouwbaar en essentieel is.
Apple en Samsung kregen tijdens het onderzoek het vaakst de stempel ‘innovatief’ te zijn. Apple kreeg de hoogste score voor ‘opmerkelijk’ en ‘onmiskenbaar’.
Een gelijkaardig onderzoek van Recode gaf dezelfde resultaten.
“Een groot deel van de wereld maakt gebruik van Microsoft-producten”, zegt Larry Vincent, directeur van UTA WAS Brand Studio. “De reden is dat we ons kunnen vereenzelvigen met het product. Apple is niet zoals ons, het is eerder iemand waar we naar opkijken.”
Uit het onderzoek blijkt dan ook dat Windows alle andere merken overtreft wanneer er gevraagd wordt waar je niet zonder kan leven.
Analysebureau Forrester deed onderzoek naar de betrouwbaarheid van de grote technologiebedrijven. Hieruit blijkt dat Amerikanen bijzonder veel vertrouwen hebben in Microsoft.
Voor het onderzoek vroeg Forrester meer dan 4500 personen om verschillende merken te positioneren naast vier verschillende assen: betrouwbaar, opmerkelijk, onmiskenbaar en essentieel.
[related_article id=”158256″]
Microsoft kwam uit de bus als meest betrouwbare bedrijf. Het bedrijf achter Windows heeft door de jaren heen een unieke merkidentiteit opgebouwd en zou zich daardoor onderscheiden van andere merken.
In een wereld waarin we constant bespioneerd worden, is Microsoft erin geslaagd om verschillende generaties Amerikanen te doen geloven dat het betrouwbaar en essentieel is.
Apple en Samsung kregen tijdens het onderzoek het vaakst de stempel ‘innovatief’ te zijn. Apple kreeg de hoogste score voor ‘opmerkelijk’ en ‘onmiskenbaar’.
Een gelijkaardig onderzoek van Recode gaf dezelfde resultaten.
“Een groot deel van de wereld maakt gebruik van Microsoft-producten”, zegt Larry Vincent, directeur van UTA WAS Brand Studio. “De reden is dat we ons kunnen vereenzelvigen met het product. Apple is niet zoals ons, het is eerder iemand waar we naar opkijken.”
Uit het onderzoek blijkt dan ook dat Windows alle andere merken overtreft wanneer er gevraagd wordt waar je niet zonder kan leven.