Yahoo lanceert digitale magazines en nieuwsapp
Marissa Mayer, CEO van Yahoo, vertelde tijdens haar keynote op CES in Las Vegas dat ze uitpakt met een nieuwsapp en twee nieuwe nieuwssites. Het ziet er dan ook naar uit dat Yahoo meer en meer een echt mediabedrijf wil worden.
Met de nieuwsapplicatie News Digest wil Yahoo twee keer per dag – ’s ochtends en ’s avonds – een multimediaal journaal brengen met het belangrijkste nieuws van de dag aan de hand van teksten, foto’s, verhalen, videofragmenten en weblinks.
Naast News Digest lanceert Yahoo twee eigen digitale magazines: Yahoo Tech en Yahoo Food. De eerste titel zal uitsluitend over technologie handelen.
Op personeel wordt niet bezuinigd. Mayer kaapte columnist David Pogue weg bij The New York Times. Om het team van de foodwebsite te leiden koos Yahoo voor oud-medewerkers van onder andere The Huffington Post en Bon Appetit. Ook Katie Couric, voormalig CBS News-anker, heeft voor Yahoo gekozen.
De inhoud van de digitale magazines is automatisch aangepast aan het scherm waarop het gelezen wordt. Bladeren hoort er niet meer bij: alles speelt zich af op één homepage. Het nieuws wordt getoond in tegels die met één tik open en dicht vallen.
Marissa Mayer, CEO van Yahoo, vertelde tijdens haar keynote op CES in Las Vegas dat ze uitpakt met een nieuwsapp en twee nieuwe nieuwssites. Het ziet er dan ook naar uit dat Yahoo meer en meer een echt mediabedrijf wil worden.
Met de nieuwsapplicatie News Digest wil Yahoo twee keer per dag – ’s ochtends en ’s avonds – een multimediaal journaal brengen met het belangrijkste nieuws van de dag aan de hand van teksten, foto’s, verhalen, videofragmenten en weblinks.
Naast News Digest lanceert Yahoo twee eigen digitale magazines: Yahoo Tech en Yahoo Food. De eerste titel zal uitsluitend over technologie handelen.
Op personeel wordt niet bezuinigd. Mayer kaapte columnist David Pogue weg bij The New York Times. Om het team van de foodwebsite te leiden koos Yahoo voor oud-medewerkers van onder andere The Huffington Post en Bon Appetit. Ook Katie Couric, voormalig CBS News-anker, heeft voor Yahoo gekozen.
De inhoud van de digitale magazines is automatisch aangepast aan het scherm waarop het gelezen wordt. Bladeren hoort er niet meer bij: alles speelt zich af op één homepage. Het nieuws wordt getoond in tegels die met één tik open en dicht vallen.