Test

Dit is een popup

Nieuws

Facebook geeft merken toegang tot je gesprekken

Let op wat je zegt op Facebook. Binnenkort lezen bedrijven jouw gesprekken mee.

Facebook is het ideale middel om even lekker tekeer te gaan over een vervelende ervaring tijdens je vlucht, of je gevoelens te delen over de laatste aflevering van je favoriete serie.

Voor bedrijven in de entertainmentbusiness of die bepaalde merken vertegenwoordigen, zijn de gesprekken op Facebook een goudmijn aan informatie. Momenteel zijn deze berichten onzichtbaar voor hen.

[related_article id=”158578″]

Onderdirecteur Chris Daniels laat tijdens de LeWeb-conferentie in Parijs weten dat Facebook bezig is om merken en mediabedrijven toegang te geven tot deze conversaties. Op die manier kan het publiek direct benaderd worden.

“We weten dat veel mensen op internet praten over tv-uitzendingen, films en het laatste nieuws. Dat gebeurt op Facebook nog meer dan op andere platforms. Wij gaan ervoor zorgen dat deze gesprekken naar boven komen”, zegt Daniels.

Competitie
Op Twitter is het heel makkelijk om naar bepaalde informatie te zoeken, omdat nagenoeg alle tweets openbaar zijn. Facebook voert echter een aantal veranderingen door om de competitie aan te gaan. “Daar zijn we druk mee bezig en tot nu toe werkt het prima”, beweert Daniels.

In de afgelopen weken heeft Facebook API"s (application programming interface) geïntroduceerd. Daarmee zijn bedrijven in staat om te zien waarover de mensen op de sociaalnetwerksite praten. Daniels verwacht dat veel bedrijven hier op een goede manier gebruik van gaan maken.

Opdringerig
Het is nog niet duidelijk hoe Facebookgebruikers deze nieuwe functionaliteit gaan ontvangen. Een bedrijf dat inbreekt in je persoonlijke communicatie kan als erg opdringerig beschouwd worden.

Chris Daniels aan het woord tijdens LeWeb. (Beeld: Stephen Shankland, CNet)

Facebook is het ideale middel om even lekker tekeer te gaan over een vervelende ervaring tijdens je vlucht, of je gevoelens te delen over de laatste aflevering van je favoriete serie.

Voor bedrijven in de entertainmentbusiness of die bepaalde merken vertegenwoordigen, zijn de gesprekken op Facebook een goudmijn aan informatie. Momenteel zijn deze berichten onzichtbaar voor hen.

[related_article id=”158578″]

Onderdirecteur Chris Daniels laat tijdens de LeWeb-conferentie in Parijs weten dat Facebook bezig is om merken en mediabedrijven toegang te geven tot deze conversaties. Op die manier kan het publiek direct benaderd worden.

“We weten dat veel mensen op internet praten over tv-uitzendingen, films en het laatste nieuws. Dat gebeurt op Facebook nog meer dan op andere platforms. Wij gaan ervoor zorgen dat deze gesprekken naar boven komen”, zegt Daniels.

Competitie
Op Twitter is het heel makkelijk om naar bepaalde informatie te zoeken, omdat nagenoeg alle tweets openbaar zijn. Facebook voert echter een aantal veranderingen door om de competitie aan te gaan. “Daar zijn we druk mee bezig en tot nu toe werkt het prima”, beweert Daniels.

In de afgelopen weken heeft Facebook API"s (application programming interface) geïntroduceerd. Daarmee zijn bedrijven in staat om te zien waarover de mensen op de sociaalnetwerksite praten. Daniels verwacht dat veel bedrijven hier op een goede manier gebruik van gaan maken.

Opdringerig
Het is nog niet duidelijk hoe Facebookgebruikers deze nieuwe functionaliteit gaan ontvangen. Een bedrijf dat inbreekt in je persoonlijke communicatie kan als erg opdringerig beschouwd worden.

Chris Daniels aan het woord tijdens LeWeb. (Beeld: Stephen Shankland, CNet)

chris danielslewebnieuwsprivacy

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!