Jongeren verliezen interesse in Facebook
Hoewel Facebook lange tijd het tegendeel heeft beweerd, geeft het sociale netwerk nu toch toe dat het een dalende interesse merkt bij jonge gebruikers.
Volgens CFO David Ebersman is het totale gebruik van Facebook tijdens het afgelopen kwartaal stabiel gebleven, maar was er wel een afname merkbaar in het dagelijks gebruik, in het bijzonder bij jonge tieners.
Omdat je op Facebook makkelijk een valse geboortedatum kan ingeven, heeft het sociale netwerk geen volledig accurate methode om het gebruik bij tieners vast te stellen. Volgens Ebersman wordt er wel gebruik gemaakt van interne metrics, die een redelijk goed beeld moeten vormen.
Desondanks wist Facebook tijdens het voorbije kwartaal uitstekende resultaten neer te zetten. Het sociale netwerk sloot het kwartaal af met 1,19 miljard maandelijkse gebruikers, 728 miljoen dagelijkse gebruikers en 874 miljoen mobiele maandelijkse gebruikers.
Inkomsten kwamen uit op 2,02 miljard dollar en 49 procent van de advertentie-inkomsten was afkomstig uit mobiele producten. De goede cijfers deden het beursaandeel met 16 procent stijgen, al kreeg dat wel opnieuw een kleine deuk na het nieuws van het dalend gebruik bij tieners.
Hoewel Facebook lange tijd het tegendeel heeft beweerd, geeft het sociale netwerk nu toch toe dat het een dalende interesse merkt bij jonge gebruikers.
Volgens CFO David Ebersman is het totale gebruik van Facebook tijdens het afgelopen kwartaal stabiel gebleven, maar was er wel een afname merkbaar in het dagelijks gebruik, in het bijzonder bij jonge tieners.
Omdat je op Facebook makkelijk een valse geboortedatum kan ingeven, heeft het sociale netwerk geen volledig accurate methode om het gebruik bij tieners vast te stellen. Volgens Ebersman wordt er wel gebruik gemaakt van interne metrics, die een redelijk goed beeld moeten vormen.
Desondanks wist Facebook tijdens het voorbije kwartaal uitstekende resultaten neer te zetten. Het sociale netwerk sloot het kwartaal af met 1,19 miljard maandelijkse gebruikers, 728 miljoen dagelijkse gebruikers en 874 miljoen mobiele maandelijkse gebruikers.
Inkomsten kwamen uit op 2,02 miljard dollar en 49 procent van de advertentie-inkomsten was afkomstig uit mobiele producten. De goede cijfers deden het beursaandeel met 16 procent stijgen, al kreeg dat wel opnieuw een kleine deuk na het nieuws van het dalend gebruik bij tieners.