Digitale verkoop verzekeringen verdubbelt in vier jaar tijd
De verkoop van verzekeringen via digitale kanalen, zoals mobiel en online, zal in Europa oplopen tot € 25 miljard per jaar. Dat blijkt uit een studie in opdracht van adviesbedrijf Accenture bij 78 verzekeraars uit heel Europa. De sector wordt in Europa bedreigd door de opkomst van technologiereuzen als nieuwe concurrenten.
In 2016 zou de jaarlijkse verkoop van schade- en ongevallenverzekeringen en levensverzekeringen via digitale kanalen in Europa kunnen oplopen tot € 25 miljard, meer dan het dubbele van de € 12 miljard van 2012.
Volgens de studie zullen de Europese verzekeraars in 2016 naar verwachting 18 procent van hun totale jaaromzet uit nieuwe bedrijfspolissen via digitale kanalen behalen, tegenover 11 procent in 2013.
Uit de studie blijkt ook dat driekwart (78 %) van de Europese verzekeraars van plan is om meer te investeren in de digitale omschakeling van hun verkoop en distributie. In de komende drie jaar verwachten zij daar gemiddeld € 27 miljoen aan te besteden.
"De sector is zwaar aan het investeren in zijn transformatie”, aldus Piercarlo Gera, global managing director van de Accenture Distribution and Marketing Services. “Deze evolutie is essentieel om klanten aan te trekken die hetzelfde gebruiksgemak, en dezelfde eenvoud en snelheid verwachten die ze gewend zijn van tal van andere diensten die ze dagelijks gebruiken."
De verkoop van verzekeringen via digitale kanalen, zoals mobiel en online, zal in Europa oplopen tot € 25 miljard per jaar. Dat blijkt uit een studie in opdracht van adviesbedrijf Accenture bij 78 verzekeraars uit heel Europa. De sector wordt in Europa bedreigd door de opkomst van technologiereuzen als nieuwe concurrenten.
In 2016 zou de jaarlijkse verkoop van schade- en ongevallenverzekeringen en levensverzekeringen via digitale kanalen in Europa kunnen oplopen tot € 25 miljard, meer dan het dubbele van de € 12 miljard van 2012.
Volgens de studie zullen de Europese verzekeraars in 2016 naar verwachting 18 procent van hun totale jaaromzet uit nieuwe bedrijfspolissen via digitale kanalen behalen, tegenover 11 procent in 2013.
Uit de studie blijkt ook dat driekwart (78 %) van de Europese verzekeraars van plan is om meer te investeren in de digitale omschakeling van hun verkoop en distributie. In de komende drie jaar verwachten zij daar gemiddeld € 27 miljoen aan te besteden.
"De sector is zwaar aan het investeren in zijn transformatie”, aldus Piercarlo Gera, global managing director van de Accenture Distribution and Marketing Services. “Deze evolutie is essentieel om klanten aan te trekken die hetzelfde gebruiksgemak, en dezelfde eenvoud en snelheid verwachten die ze gewend zijn van tal van andere diensten die ze dagelijks gebruiken."