Microsofts nieuwste leuze: ‘geen pc meer op elk bureau’
Jarenlang hield Bill Gates met Microsoft het credo aan "van een pc op elk bureau". Het bedrijf was jaren geleden een van de eerste die het belang van persoonlijke computers, thuis en op kantoor, inzag.
Aan dit tijdperk komt een einde. Niet meer de pc met bijhorende software, maar toestellen en diensten primeren voortaan voor Microsoft. Dat benadrukte afscheidnemend CEO Steve Ballmer in zijn laatste brief aan de aandeelhouders. De brief maakt deel uit van het jaarverslag van Microsoft voor 2013 en werd gepubliceerd op de website. Ballmer wees er eerder al op dat Microsoft zich moet omvormen van een softwarebedrijf naar een bedrijf dat zich specialiseert in devices en diensten.
Microsoft"s nieuwe corporate mission voor 2013 (en daarna) is "om over de hele wereld een familie van devices en diensten voor bedrijven en particulieren – thuis, op kantoor of onderweg – aan te bieden voor de activiteiten waar zij het meeste waarde aan hechten." In verkorte vorm gaat het dan om een familie van diensten en toestellen voor bedrijven en eindconsumenten.
[related_article id=”161452″]
Belangrijk is de verwijzing naar "activiteiten waar zij het meeste waarde aan hechten" in hun nieuwe corporate mission. De laatste jaren is de ICT-sector namelijk fundamenteel veranderd. Ook het management van Microsoft is er intussen van overtuigd dat de zogenaamde consumerization van IT definitief is doorgebroken. Thuisgebruikers bepalen steeds vaker wat er op kantoor wordt gebruikt. Veel toepassingen, zoals e-mail en instant messaging, worden zowel voor werk als voor privé aangewend.
Jarenlang hield Bill Gates met Microsoft het credo aan "van een pc op elk bureau". Het bedrijf was jaren geleden een van de eerste die het belang van persoonlijke computers, thuis en op kantoor, inzag.
Aan dit tijdperk komt een einde. Niet meer de pc met bijhorende software, maar toestellen en diensten primeren voortaan voor Microsoft. Dat benadrukte afscheidnemend CEO Steve Ballmer in zijn laatste brief aan de aandeelhouders. De brief maakt deel uit van het jaarverslag van Microsoft voor 2013 en werd gepubliceerd op de website. Ballmer wees er eerder al op dat Microsoft zich moet omvormen van een softwarebedrijf naar een bedrijf dat zich specialiseert in devices en diensten.
Microsoft"s nieuwe corporate mission voor 2013 (en daarna) is "om over de hele wereld een familie van devices en diensten voor bedrijven en particulieren – thuis, op kantoor of onderweg – aan te bieden voor de activiteiten waar zij het meeste waarde aan hechten." In verkorte vorm gaat het dan om een familie van diensten en toestellen voor bedrijven en eindconsumenten.
[related_article id=”161452″]
Belangrijk is de verwijzing naar "activiteiten waar zij het meeste waarde aan hechten" in hun nieuwe corporate mission. De laatste jaren is de ICT-sector namelijk fundamenteel veranderd. Ook het management van Microsoft is er intussen van overtuigd dat de zogenaamde consumerization van IT definitief is doorgebroken. Thuisgebruikers bepalen steeds vaker wat er op kantoor wordt gebruikt. Veel toepassingen, zoals e-mail en instant messaging, worden zowel voor werk als voor privé aangewend.