Test

Dit is een popup

Facebook-gebruikers kunnen publieke statussen embedden

Vorige maand experimenteerde Facebook met het embedden van publieke statussen voor een beperkt aantal gebruikers. Sinds vandaag is de functie voor iedereen beschikbaar.

Het delen van Facebook-statussen kan nu ook buiten de muren van het sociale netwerk. Het grootste sociale netwerk heeft namelijk een nieuwe functionaliteit uitgerold voor het grote publiek: het embedden van publieke statussen. Hierdoor kan iedereen een status insluiten op zijn persoonlijke website of blog.

De mogelijkheid om Facebook-statussen te embedden was vorige maand al mogelijk voor een beperkt aantal gebruikers. Facebook heeft de functionaliteit de afgelopen weken verbeterd waardoor het ook mogelijk is om videofragmenten af te spelen binnen het ingesloten object. Daarnaast optimaliseerde Facebook de embedded berichten ook voor mobiel gebruik.

Bloggers en journalisten kunnen dankzij deze nieuwe functie heel eenvoudig statussen van onbekenden publiceren op hun eigen webpagina’s. De status moet uiteraard wel toegankelijk zijn voor het grote publiek.

Ingesloten Facebook-statussen kunnen uiteraard ook foto’s, url’s, hashtags en videofragmenten bevatten. Via het embedded bericht is het mogelijk om onmiddellijk te reageren, het bericht te liken of het Facebook-lid te volgen.

Om een Facebook-status te embedden volstaat het om in de rechterbovenhoek van de status op het driehoekje te klikken en vervolgens ‘Bericht insluiten’ te kiezen. Facebook genereert dan een embed code die je simpelweg op je eigen website kunt plakken.

Het delen van Facebook-statussen kan nu ook buiten de muren van het sociale netwerk. Het grootste sociale netwerk heeft namelijk een nieuwe functionaliteit uitgerold voor het grote publiek: het embedden van publieke statussen. Hierdoor kan iedereen een status insluiten op zijn persoonlijke website of blog.

De mogelijkheid om Facebook-statussen te embedden was vorige maand al mogelijk voor een beperkt aantal gebruikers. Facebook heeft de functionaliteit de afgelopen weken verbeterd waardoor het ook mogelijk is om videofragmenten af te spelen binnen het ingesloten object. Daarnaast optimaliseerde Facebook de embedded berichten ook voor mobiel gebruik.

Bloggers en journalisten kunnen dankzij deze nieuwe functie heel eenvoudig statussen van onbekenden publiceren op hun eigen webpagina’s. De status moet uiteraard wel toegankelijk zijn voor het grote publiek.

Ingesloten Facebook-statussen kunnen uiteraard ook foto’s, url’s, hashtags en videofragmenten bevatten. Via het embedded bericht is het mogelijk om onmiddellijk te reageren, het bericht te liken of het Facebook-lid te volgen.

Om een Facebook-status te embedden volstaat het om in de rechterbovenhoek van de status op het driehoekje te klikken en vervolgens ‘Bericht insluiten’ te kiezen. Facebook genereert dan een embed code die je simpelweg op je eigen website kunt plakken.

embeddeninsluitennieuwspubieke statussociale netwerken

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!