Test

Dit is een popup

Telenet maakt opmars in mobiele bedrijfstelefonie

Telenet is aan het klimmen op de markt van mobiele bedrijfstelefonie en stoot Base van de derde plaats. Proximus blijft heer en meester.

Op de markt van mobiele bedrijfstelefonie blijft Proximus heer en meester, al moet de operator wel lichtjes terrein prijsgeven. Haalde de operator in 2012 nog een marktaandeel van 53 procent, dan flirt de mobiele operator van Belgacom nu met de psychologische grens van 50 procent.

Opvallend is de opmars van Telenet in de markt van mobiele bedrijfstelefonie. Het duwt zelfs Base van de derde plaats. Base lijkt de slag om de bedrijfsmarkt te verliezen, voor zover ze er actief in zijn.

Mobistar blijft stabiel op de tweede stek en staat vooral sterk in Brussel, waar het 40 procent van de markt in handen heeft. Maar ook in Vlaanderen en Wallonië blijft de operator overtuigend tweede.

 

Kijken we naar klantentevredenheid dan zien we dat Telenet – net als bij de vaste lijn – de hoogste score op haar naam mag schrijven. Ook Base en Proximus scoren boven het gemiddelde, Mobistar presteert onder het gemiddelde.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.

Op de markt van mobiele bedrijfstelefonie blijft Proximus heer en meester, al moet de operator wel lichtjes terrein prijsgeven. Haalde de operator in 2012 nog een marktaandeel van 53 procent, dan flirt de mobiele operator van Belgacom nu met de psychologische grens van 50 procent.

Opvallend is de opmars van Telenet in de markt van mobiele bedrijfstelefonie. Het duwt zelfs Base van de derde plaats. Base lijkt de slag om de bedrijfsmarkt te verliezen, voor zover ze er actief in zijn.

Mobistar blijft stabiel op de tweede stek en staat vooral sterk in Brussel, waar het 40 procent van de markt in handen heeft. Maar ook in Vlaanderen en Wallonië blijft de operator overtuigend tweede.

 

Kijken we naar klantentevredenheid dan zien we dat Telenet – net als bij de vaste lijn – de hoogste score op haar naam mag schrijven. Ook Base en Proximus scoren boven het gemiddelde, Mobistar presteert onder het gemiddelde.

Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.

cijfersinsites consultingjaarboekjaarboek13jaarboek2013marktonderzoeknetwerknieuwsoperatorsmartbusinesstelecomtrend

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!