Nokia en Samsung winnen op de Belgische bedrijfsmarkt
In de bedrijfsmarkt voor smartphones maken vier partijen de dienst uit: Apple (iPhone), BlackBerry, Nokia en Samsung. Vooral deze laatste
twee winnen terrein.
Nokia gaat van 12 procent naar 16 procent, terwijl Samsung van de derde plaats vorig jaar (met 13 procent) naar de positie van marktleider klimt met een marktaandeel van 19 procent.
Samsung wint ook flink inzake klantentevredenheid (7,8 tegenover 7,4 in 2012). De iPhone blijft grotendeels status quo in de bedrijfsmarkt, terwijl BlackBerry (vorig jaar nipt marktleider met 18 procent) terrein moet prijsgeven en met zijn 14 procent naar de vierde plaats zakt.
Toch één nuance: BlackBerry blijft heer en meester bij grote bedrijven, met een marktaandeel van 41 procent in dat segment.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.
In de bedrijfsmarkt voor smartphones maken vier partijen de dienst uit: Apple (iPhone), BlackBerry, Nokia en Samsung. Vooral deze laatste
twee winnen terrein.
Nokia gaat van 12 procent naar 16 procent, terwijl Samsung van de derde plaats vorig jaar (met 13 procent) naar de positie van marktleider klimt met een marktaandeel van 19 procent.
Samsung wint ook flink inzake klantentevredenheid (7,8 tegenover 7,4 in 2012). De iPhone blijft grotendeels status quo in de bedrijfsmarkt, terwijl BlackBerry (vorig jaar nipt marktleider met 18 procent) terrein moet prijsgeven en met zijn 14 procent naar de vierde plaats zakt.
Toch één nuance: BlackBerry blijft heer en meester bij grote bedrijven, met een marktaandeel van 41 procent in dat segment.
Het onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van Smart Business Strategies, naar aanleiding van het ICT-Jaarboek. Smart Business werkte hiervoor samen met InSites Consulting.