Test

Dit is een popup

Google stopt ‘relevante advertenties’ in mobiele apps Maps

Google begint met de weergave van 'relevante advertenties' in de vernieuwde versie van zijn mobiele applicaties van Google Maps voor iOS en Android.

De zoekmachine kondigde tijdens Google I/O 2013 een vernieuwde versie aan van kaartendienst Google Maps op mobiele toestellen. Die apps waren nog niet helemaal af, want nu voegt Google ‘relevante advertenties’ toe nadat je een zoekopdracht hebt uitgevoerd op de digitale atlas.

In een blogpost legde Google woensdag uit dat de nieuwe "relevante advertenties", die aan de onderzijde van je scherm verschijnen, op een manier in beeld komen die “aantrekkelijker is voor gebruikers en efficiënter voor adverteerders.”

De advertenties, die een titel, wat tekst en een link met routebeschrijving bevatten, komen alleen in beeld nadat je een zoekopdracht hebt uitgevoerd. Als je er met je vinger op drukt, zal de advertentie openschieten, maar ook als je de reclame naar boven sleept, zal dat gebeuren.

[related_article id=”158901″]

Niet iedereen is een fan zijn van deze verandering, vooral niet de mensen die al geprotesteerd hebben tegen Google Maps 7. Er is zelfs al een Facebook-groep uit de grond gestampt die terugkeer naar de vorige versie van de kaartendienst eist.

 Bedrijven die de advertenties inkopen moeten betalen als gebruikers de locatiegegevens van hun onderneming opvragen, de routebeschrijving willen weten of drukken op de knop die direct een telefoongesprek begint met de adverteerder. Ze hoeven echter slechts maximaal voor twee klikken per advertentie te betalen.

Gebruikers van Maps kunnen de advertenties gebruiken om getoonde bedrijfsgegevens op te slaan voor later, ze delen met iemand anders of routebeschrijvingen opvragen. Voor die functionaliteit hoeven ze niet te betalen.

De zoekmachine kondigde tijdens Google I/O 2013 een vernieuwde versie aan van kaartendienst Google Maps op mobiele toestellen. Die apps waren nog niet helemaal af, want nu voegt Google ‘relevante advertenties’ toe nadat je een zoekopdracht hebt uitgevoerd op de digitale atlas.

In een blogpost legde Google woensdag uit dat de nieuwe "relevante advertenties", die aan de onderzijde van je scherm verschijnen, op een manier in beeld komen die “aantrekkelijker is voor gebruikers en efficiënter voor adverteerders.”

De advertenties, die een titel, wat tekst en een link met routebeschrijving bevatten, komen alleen in beeld nadat je een zoekopdracht hebt uitgevoerd. Als je er met je vinger op drukt, zal de advertentie openschieten, maar ook als je de reclame naar boven sleept, zal dat gebeuren.

[related_article id=”158901″]

Niet iedereen is een fan zijn van deze verandering, vooral niet de mensen die al geprotesteerd hebben tegen Google Maps 7. Er is zelfs al een Facebook-groep uit de grond gestampt die terugkeer naar de vorige versie van de kaartendienst eist.

 Bedrijven die de advertenties inkopen moeten betalen als gebruikers de locatiegegevens van hun onderneming opvragen, de routebeschrijving willen weten of drukken op de knop die direct een telefoongesprek begint met de adverteerder. Ze hoeven echter slechts maximaal voor twee klikken per advertentie te betalen.

Gebruikers van Maps kunnen de advertenties gebruiken om getoonde bedrijfsgegevens op te slaan voor later, ze delen met iemand anders of routebeschrijvingen opvragen. Voor die functionaliteit hoeven ze niet te betalen.

advertentieAndroidgooglegoogle mapsiosmapsmobielnieuwsreclameroutebeschrijvingsmartphonetablet

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!