Test

Dit is een popup

Winst en ledengroei Linkedin flink in de lift

De zakelijke netwerksite zet in het tweede kwartaal van 2013 een recordomzet neer en ziet daarnaast zijn ledenbestand gestaag groeien, met vooral nieuwe aanwas buiten Amerika.

Het tweede financiële kwartaal lijkt te behoren aan de sociale netwerken. Nadat Facebook eerder onstuimige financiële groei liet zien, is het nu de beurt aan Linkedin om veelbelovende cijfers te presenteren. En dat in een worstelende technologische markt, waar Google, Apple en Microsoft teleurstellende cijfers meldden.

Linkedin maakte donderdag een omzetgroei van 59 procent bekend ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2012 (363,7 miljoen). Het zette daarnaast een nettowinst van 3,7 miljoen dollar neer, na aftrek van uitbetalingen voor aandeelhouders en eenmalige uitgaven.
Tel je die kostenposten bij de genoemde winst op dan kom je uit op 44,5 miljoen dollar, een fikse winstgroei ten opzichte van de 18,1 miljoen dollar die Linkedin in dezelfde periode van 2012 verdiende.

Gouden tijden voor netwerksites
Volgens de New York Times reageerde de beurs enthousiast op de veelbelovende cijfers, waardoor het aandeel van Linkedin met zeven procent steeg naar 228 dollar per aandeel. Als je dat afzet tegenover de 38 dollar die je per aandeel kwijt bent bij Facebook, wordt het duidelijk dat laatstgenoemde netwerksite nog een lange weg te gaan heeft.

[related_article id=”161563″]

Net als Facebook zag Linkedin een flinke groei in het mobiele segment. CEO Jeff Weiner:

“We hebben significante groei aan de mobiele kant gezien vergeleken bij de desktop, en dat komt consequent overeen met wat we zien en horen in de hele industrie. Mobiele contentmarketing is een efficiënte vorm voor marktoplossingen, dus we zijn opgetogen over de vooruitzichten.”

Weinier voegde daar aan toe dat zijn mobiele producten nog in de kinderschoenen staan. “Het zijn de beginjaren.”

Ledenbestand groeit
Linkedin zag niet alleen zijn inkomsten groeien; ook het ledenbestand blijft aanzwellen. Aan het einde van het tweede kwartaal bleef de teller staan op 238 miljoen leden. Dat is een stijging van 37 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2012 en 9 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2013.

Het opvallende aan die groei is dat tweederde van de nieuwkomers van buiten de Verenigde Staten komt. In een enkel kwartaal verwelkomde de netwerksite 20 miljoen nieuwe leden.

Het tweede financiële kwartaal lijkt te behoren aan de sociale netwerken. Nadat Facebook eerder onstuimige financiële groei liet zien, is het nu de beurt aan Linkedin om veelbelovende cijfers te presenteren. En dat in een worstelende technologische markt, waar Google, Apple en Microsoft teleurstellende cijfers meldden.

Linkedin maakte donderdag een omzetgroei van 59 procent bekend ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2012 (363,7 miljoen). Het zette daarnaast een nettowinst van 3,7 miljoen dollar neer, na aftrek van uitbetalingen voor aandeelhouders en eenmalige uitgaven.
Tel je die kostenposten bij de genoemde winst op dan kom je uit op 44,5 miljoen dollar, een fikse winstgroei ten opzichte van de 18,1 miljoen dollar die Linkedin in dezelfde periode van 2012 verdiende.

Gouden tijden voor netwerksites
Volgens de New York Times reageerde de beurs enthousiast op de veelbelovende cijfers, waardoor het aandeel van Linkedin met zeven procent steeg naar 228 dollar per aandeel. Als je dat afzet tegenover de 38 dollar die je per aandeel kwijt bent bij Facebook, wordt het duidelijk dat laatstgenoemde netwerksite nog een lange weg te gaan heeft.

[related_article id=”161563″]

Net als Facebook zag Linkedin een flinke groei in het mobiele segment. CEO Jeff Weiner:

“We hebben significante groei aan de mobiele kant gezien vergeleken bij de desktop, en dat komt consequent overeen met wat we zien en horen in de hele industrie. Mobiele contentmarketing is een efficiënte vorm voor marktoplossingen, dus we zijn opgetogen over de vooruitzichten.”

Weinier voegde daar aan toe dat zijn mobiele producten nog in de kinderschoenen staan. “Het zijn de beginjaren.”

Ledenbestand groeit
Linkedin zag niet alleen zijn inkomsten groeien; ook het ledenbestand blijft aanzwellen. Aan het einde van het tweede kwartaal bleef de teller staan op 238 miljoen leden. Dat is een stijging van 37 procent vergeleken met het tweede kwartaal van 2012 en 9 procent vergeleken met het eerste kwartaal van 2013.

Het opvallende aan die groei is dat tweederde van de nieuwkomers van buiten de Verenigde Staten komt. In een enkel kwartaal verwelkomde de netwerksite 20 miljoen nieuwe leden.

businessgroeilinkedinmarketingmobielnieuwsomzetwinst

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!