Facebook wil weten waarom je dingen niet leuk vindt
Facebook heeft al een enorme hoeveelheid gebruikersgegevens via de ‘likes’ die mensen geven. Allemaal goed en wel, maar daarmee meet je nog geen negatieve gevoelens. En dus wil het sociale netwerk graag weten waarom mensen dingen in hun nieuwslijst genoeg haten om ze eruit te verwijderen.
Content vinden die gebruikers lang genoeg bezighoudt, dat is een van Facebooks grootste uitdagingen. In een poging om beter te begrijpen wat gebruikers relevant of oninteressant vinden, wil de socialenetwerkgigant gebruikers vragen waarom ze een advertentie, foto of statusupdate verbergen.
“De komende maanden zal je meer vragen zien over waarom mensen dingen in hun feed wel of niet graag zien”, zegt Facebooks Product Manager for Ads aan de Amerikaanse nieuwszender ABC News, “We willen die nog verfijnen, zodat mensen ons de juiste reden kunnen vertellen waarom ze een stuk content verbergen.”
De nieuwe tool zou wel eens kunnen lijken op een bestaande vraag- en antwoordlijst die Facebook nu al toont in de rechterbalk om te vragen waarom iemand een bepaalde actie ondernam. Je kan aanduiden dat je het misleidend, seksueel expliciet, storend of herhalend vond.
Facebook heeft al een enorme hoeveelheid gebruikersgegevens via de ‘likes’ die mensen geven. Allemaal goed en wel, maar daarmee meet je nog geen negatieve gevoelens. En dus wil het sociale netwerk graag weten waarom mensen dingen in hun nieuwslijst genoeg haten om ze eruit te verwijderen.
Content vinden die gebruikers lang genoeg bezighoudt, dat is een van Facebooks grootste uitdagingen. In een poging om beter te begrijpen wat gebruikers relevant of oninteressant vinden, wil de socialenetwerkgigant gebruikers vragen waarom ze een advertentie, foto of statusupdate verbergen.
“De komende maanden zal je meer vragen zien over waarom mensen dingen in hun feed wel of niet graag zien”, zegt Facebooks Product Manager for Ads aan de Amerikaanse nieuwszender ABC News, “We willen die nog verfijnen, zodat mensen ons de juiste reden kunnen vertellen waarom ze een stuk content verbergen.”
De nieuwe tool zou wel eens kunnen lijken op een bestaande vraag- en antwoordlijst die Facebook nu al toont in de rechterbalk om te vragen waarom iemand een bepaalde actie ondernam. Je kan aanduiden dat je het misleidend, seksueel expliciet, storend of herhalend vond.