Test

Dit is een popup

Samsung verkoopt helft van alle smartphones in Europa

Androidsmartphones doen het met een marktaandeel van meer dan 70 procent erg goed in Europa en dat is in de eerste plaats aan Samsung te danken.

De Europese smartphonemarkt wordt gedomineerd door Android en dat heeft het mobiele besturingssysteem in de eerste plaats aan de enorme populariteit van Samsung te danken.

Tijdens de periode van maart tot en met mei 2013 werd bijna de helft van de verkochte smartphones in Europa door Samsung geproduceerd. Dat blijkt uit een rapport van Kantar Worldpanel ComTech.

[related_article id=”161563″]

Samsungs strategie om voor elk publiek een telefoon te bouwen – hoe klein dat publiek ook mag zijn – en het gigantische marketingbudget om die producten aan de man te krijgen, lijken dus wel degelijk hun vruchten af te werpen.

Het onderzoeksbureau stelde vast dat Samsung heeft geholpen om Android naar een totaal marktaandeel van 70,4 procent te tillen in belangrijke Europese markten als Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Tijdens dezelfde periode in 2012 bedroeg het aandeel van Android in die markten 61,3 procent.

Apple iOS volgt op een verre tweede plaats met een aandeel van 17,8 procent op de Europese markt. Windows Phone moet het voorlopig stellen met 6,8 procent.

Uit het onderzoek blijkt wel nog dat gebruikers – in het Verenigd Koninkrijk althans – loyaler zijn aan Apple, dan aan Samsung. 79 procent van de iPhone-eigenaars zullen opnieuw een iPhone aanschaffen, voor Samsung-toestellen ligt dat aantal op 59 procent. Een gelijkaardig resultaat kwam ook in eerder onderzoek van Retrevo naar voren.

De Europese smartphonemarkt wordt gedomineerd door Android en dat heeft het mobiele besturingssysteem in de eerste plaats aan de enorme populariteit van Samsung te danken.

Tijdens de periode van maart tot en met mei 2013 werd bijna de helft van de verkochte smartphones in Europa door Samsung geproduceerd. Dat blijkt uit een rapport van Kantar Worldpanel ComTech.

[related_article id=”161563″]

Samsungs strategie om voor elk publiek een telefoon te bouwen – hoe klein dat publiek ook mag zijn – en het gigantische marketingbudget om die producten aan de man te krijgen, lijken dus wel degelijk hun vruchten af te werpen.

Het onderzoeksbureau stelde vast dat Samsung heeft geholpen om Android naar een totaal marktaandeel van 70,4 procent te tillen in belangrijke Europese markten als Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Tijdens dezelfde periode in 2012 bedroeg het aandeel van Android in die markten 61,3 procent.

Apple iOS volgt op een verre tweede plaats met een aandeel van 17,8 procent op de Europese markt. Windows Phone moet het voorlopig stellen met 6,8 procent.

Uit het onderzoek blijkt wel nog dat gebruikers – in het Verenigd Koninkrijk althans – loyaler zijn aan Apple, dan aan Samsung. 79 procent van de iPhone-eigenaars zullen opnieuw een iPhone aanschaffen, voor Samsung-toestellen ligt dat aantal op 59 procent. Een gelijkaardig resultaat kwam ook in eerder onderzoek van Retrevo naar voren.

Androideuropamarktaandeelmobielnieuwssamsungsmartphone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!