Test

Dit is een popup

Apple toont ook zakelijke kant van iOS 7

De maker van de iPhone en de iPad onthult wat bedrijven en zakelijke gebruikers kunnen verwachten van iOS7, het besturingssysteem dat deze herfst uitkomt.

Nog ver voor iO7 in de herfst uitkomt, toont Apple al een karrevracht nieuwe softwarefuncties waar vooral mensen met een das of een mantelpakje blij mee zullen zijn.

Het gaat niet alleen om toestelmanagementfuncties in de achtergrond en dat weet Apple. De functies die de eindgebruiker te zien krijgt, daar draait ’t hem eigenlijk om. iOS7 heeft nu een resem verbeteringen van de gebruikservaring om samen met zijn opkomende concurrenten te kunnen blijven meedingen naar de harten van de zakelijke gebruikers.

[related_article id=”158256″]

De laatste jaren zijn steeds meer zakenlui op de kar van Apple gesprongen, zelfs al zijn hun toestellen meer op consumenten dan op bedrijven gericht. Met de opkomst van BYOD, waarbij je je eigen toestellen mag gebruiken op het werk, worden die wensen van gebruikers ingewilligd. Daardoor blijft Apple bij met de huidige zakelijke trends.

Hier is een kort overzicht:

  • Managed open in: De poging van iOS 7 om bedrijfsgegevens te beschermen. Deze functie bepaalt welke documenten en mailbijlagen in welke programma’s geopend mogen worden. IT-regels kunnen een configuratielijst afdwingen, waardoor zakelijke gegevens enkel met betrouwbare apps geopend kunnen worden.
  • VPN per app: Apps die een virtual private network (VPN) vereisen als ze opstarten. Deze uitgesplitste controle staat bedrijven toe om data over bedrijfsnetwerkpijpen te laten stromen, terwijl persoonlijke gegevens een andere route kiezen. Dit zal vooral nuttig zijn voor BYOD-gebruikers die thuis of op verplaatsing werken.
  • Nieuwe configuratie voor mobile device management (MDM): eentje voor de IT-admins. Een nieuw MDM-protocol in iOS 7 stroomlijnt de MDM-oplossingen van derden. Toestellen van het bedrijf kunnen automatisch in een MDM ingeschakeld worden tijdens hun activering. Daardoor wordt veel geautomatiseerd zoals aangepaste commando’s, lettertypes en het beheer van apps.
  • Verbeterde mail: eindelijk is er pdf-ondersteuning in de mailtoepassing en er is ook ondersteuning voor Exchange 2010.
  • Enterprise single sign-on: (SSO): Authenticatie wordt een pak makkelijker in iOS 7, waardoor gebruikers hun inloggegevens van het bedrijf over alle apps kunnen gebruiken, ook voor apps uit de app store. De noodzaak om een rist wachtwoorden te onthouden vermindert, maar data blijven veilig door een tussenpersoon te vewijderen: de wachtwoordbeheerder.
  • Gegevensbescherming van apps van derden: Alle apps van derden krijgen nu een ‘gegevensbeschermingsmodus’. Data die in de apps opgeslagen worden zijn beschermd met een unieke code van de gebruiker. Van die code wordt een sterke encryptiesleutel gemaakt. Na elke herstart moet de gebruiker de gegevens weer vrijgeven door de code in te voeren.

Het is duidelijk dat Apple uitgekozen is door zakenlui, maar dat de technologiegigant nu ook zijn zakelijke fans begint te omarmen. Door deze wijzigingen aan server- en gebruikerskant door te voeren, wordt het doelpubliek er weer een beetje breder op.

Terwijl er in de consumentenmarkt al wat iPhonemoeheid optreedt, werkt de zakelijke markt op een ander tempo. Concurrenten Samsung en BlackBerry maken hun telefoons ook al gebruiksvriendelijker, maar Apple blijft ze een stap voor door hun fans geen reden te geven om naar de concurrenten over te stappen.

Nog ver voor iO7 in de herfst uitkomt, toont Apple al een karrevracht nieuwe softwarefuncties waar vooral mensen met een das of een mantelpakje blij mee zullen zijn.

Het gaat niet alleen om toestelmanagementfuncties in de achtergrond en dat weet Apple. De functies die de eindgebruiker te zien krijgt, daar draait ’t hem eigenlijk om. iOS7 heeft nu een resem verbeteringen van de gebruikservaring om samen met zijn opkomende concurrenten te kunnen blijven meedingen naar de harten van de zakelijke gebruikers.

[related_article id=”158256″]

De laatste jaren zijn steeds meer zakenlui op de kar van Apple gesprongen, zelfs al zijn hun toestellen meer op consumenten dan op bedrijven gericht. Met de opkomst van BYOD, waarbij je je eigen toestellen mag gebruiken op het werk, worden die wensen van gebruikers ingewilligd. Daardoor blijft Apple bij met de huidige zakelijke trends.

Hier is een kort overzicht:

  • Managed open in: De poging van iOS 7 om bedrijfsgegevens te beschermen. Deze functie bepaalt welke documenten en mailbijlagen in welke programma’s geopend mogen worden. IT-regels kunnen een configuratielijst afdwingen, waardoor zakelijke gegevens enkel met betrouwbare apps geopend kunnen worden.
  • VPN per app: Apps die een virtual private network (VPN) vereisen als ze opstarten. Deze uitgesplitste controle staat bedrijven toe om data over bedrijfsnetwerkpijpen te laten stromen, terwijl persoonlijke gegevens een andere route kiezen. Dit zal vooral nuttig zijn voor BYOD-gebruikers die thuis of op verplaatsing werken.
  • Nieuwe configuratie voor mobile device management (MDM): eentje voor de IT-admins. Een nieuw MDM-protocol in iOS 7 stroomlijnt de MDM-oplossingen van derden. Toestellen van het bedrijf kunnen automatisch in een MDM ingeschakeld worden tijdens hun activering. Daardoor wordt veel geautomatiseerd zoals aangepaste commando’s, lettertypes en het beheer van apps.
  • Verbeterde mail: eindelijk is er pdf-ondersteuning in de mailtoepassing en er is ook ondersteuning voor Exchange 2010.
  • Enterprise single sign-on: (SSO): Authenticatie wordt een pak makkelijker in iOS 7, waardoor gebruikers hun inloggegevens van het bedrijf over alle apps kunnen gebruiken, ook voor apps uit de app store. De noodzaak om een rist wachtwoorden te onthouden vermindert, maar data blijven veilig door een tussenpersoon te vewijderen: de wachtwoordbeheerder.
  • Gegevensbescherming van apps van derden: Alle apps van derden krijgen nu een ‘gegevensbeschermingsmodus’. Data die in de apps opgeslagen worden zijn beschermd met een unieke code van de gebruiker. Van die code wordt een sterke encryptiesleutel gemaakt. Na elke herstart moet de gebruiker de gegevens weer vrijgeven door de code in te voeren.

Het is duidelijk dat Apple uitgekozen is door zakenlui, maar dat de technologiegigant nu ook zijn zakelijke fans begint te omarmen. Door deze wijzigingen aan server- en gebruikerskant door te voeren, wordt het doelpubliek er weer een beetje breder op.

Terwijl er in de consumentenmarkt al wat iPhonemoeheid optreedt, werkt de zakelijke markt op een ander tempo. Concurrenten Samsung en BlackBerry maken hun telefoons ook al gebruiksvriendelijker, maar Apple blijft ze een stap voor door hun fans geen reden te geven om naar de concurrenten over te stappen.

applebusinessiosios 7ios7ipadiphonenieuwszakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!