Test

Dit is een popup

Nieuws

Facebook heeft één miljoen actieve adverteerders

De populairste sociale netwerksite heeft de grens van één miljoen actieve adverteerders bereikt. Dat zijn niet enkel multinationals maar ook heel wat lokale bedrijven.

Facebook heeft de kaap van één miljoen actieve adverteerders bereikt. Dat meldt persagentschap Belga. De definitie van een ‘actieve’ adverteerder? Iemand die in de laatste vier weken een advertentie geplaatst heeft. Dan Levy, marketingverantwoordelijke bij Facebook, bedankt alle adverteerders in een blogpost.

Onder de actieve adverteerders vallen niet enkel de grote multinationals maar ook kleine, lokale bedrijven. “Facebook is een geschikt advertentieplatform voor elk budget”, zegt Levy.

Facebook laat weten dat het volop bezig is met het vereenvoudigen van het mobiele advertentieaanbod waardoor het in de toekomst nog gebruiksvriendelijker moet worden en actiegerichter zal zijn.

Volgens Europese statistieken zijn er op Facebook in één week tijd zo’n 270 miljoen views voor bedrijfspagina’s. De sociale netwerksite meldt ook dat er in een spanne van zeven dagen zo’n 8 miljoen reacties op pagina’s van lokale bedrijven achtergelaten worden.

Het aantal actieve Facebook-gebruikers staat ondertussen op 1,11 miljard.  Analisten twijfelen over de mogelijkheid om munt te slaan uit dat ledenbestand. Dat is volgens het Franse persbureau AFP ook één van de redenen waarom de beursgang van Facebook vorig jaar geen succes was.

Facebook heeft de kaap van één miljoen actieve adverteerders bereikt. Dat meldt persagentschap Belga. De definitie van een ‘actieve’ adverteerder? Iemand die in de laatste vier weken een advertentie geplaatst heeft. Dan Levy, marketingverantwoordelijke bij Facebook, bedankt alle adverteerders in een blogpost.

Onder de actieve adverteerders vallen niet enkel de grote multinationals maar ook kleine, lokale bedrijven. “Facebook is een geschikt advertentieplatform voor elk budget”, zegt Levy.

Facebook laat weten dat het volop bezig is met het vereenvoudigen van het mobiele advertentieaanbod waardoor het in de toekomst nog gebruiksvriendelijker moet worden en actiegerichter zal zijn.

Volgens Europese statistieken zijn er op Facebook in één week tijd zo’n 270 miljoen views voor bedrijfspagina’s. De sociale netwerksite meldt ook dat er in een spanne van zeven dagen zo’n 8 miljoen reacties op pagina’s van lokale bedrijven achtergelaten worden.

Het aantal actieve Facebook-gebruikers staat ondertussen op 1,11 miljard.  Analisten twijfelen over de mogelijkheid om munt te slaan uit dat ledenbestand. Dat is volgens het Franse persbureau AFP ook één van de redenen waarom de beursgang van Facebook vorig jaar geen succes was.

adverteerdersmarketingnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!