Test

Dit is een popup

Test-Aankoop trekt klacht tegen Apple nog niet in

Consumentenorganisatie Test-Aankoop wil haar klacht tegen Apple voorlopig nog niet intrekken omdat het Amerikaanse bedrijf nog geen officiële mededeling heeft verspreid.

Persbureau Belga meldt dat de consumentenorganisatie Test-Aankoop haar klacht tegen Apple bij de Brusselse handelsrechtbank nog niet intrekt. Het Amerikaanse technologieconcern heeft zich uiteindelijk geschikt naar de Belgische garantiewetgeving en biedt nu twee jaar garantie in plaats van één jaar op al haar producten. “Apple heeft echter nog geen officiële mededeling verspreid”, zegt woordvoerder Jean-Philippe Ducart aan Belga.

Volgens de Waalse kranten Le Soir en La Libre Belgique biedt Apple voortaan twee jaar garantie op alle producten die het zelf, via internet of via erkende Apple-dealers verkoopt. Ook Apple Nieuws Vlaanderen merkte het document op de Apple-site gisteren op. Er staat vermeld dat “alle producten gekocht van Apple, inclusief niet-Apple producten, vallen onder de wettelijke garantie van 2 jaar van de verkoper tot levering van een goed dat met de overeenkomst in overstemming is”.

[related_article id=”158256″]

Test-Aankoop legde in januari van dit jaar een klacht neer tegen Apple wegens het niet-naleven van de garantiewetgeving. “Wij gaan samen met onze advocaten de berichtgeving toetsen vooraleer contact op te nemen met Apple en eventueel onze strategie te herzien. We blijven voorzichtig en aandachtig”, klinkt het bij de consumentenorganisatie.

Enkele Europese consumentenorganisaties – waaronder ook Test-Aankoop – hadden Apple vorig jaar in maart al opgeroepen op zich te schikken naar de nationale en Europese garantiewetgevingen. Ze eisten ook dat de contractuele documenten (zoals het betalend waarborgprogramma AppleCare) voor consumenten beter verstaanbaar zouden gemaakt worden.

Persbureau Belga meldt dat de consumentenorganisatie Test-Aankoop haar klacht tegen Apple bij de Brusselse handelsrechtbank nog niet intrekt. Het Amerikaanse technologieconcern heeft zich uiteindelijk geschikt naar de Belgische garantiewetgeving en biedt nu twee jaar garantie in plaats van één jaar op al haar producten. “Apple heeft echter nog geen officiële mededeling verspreid”, zegt woordvoerder Jean-Philippe Ducart aan Belga.

Volgens de Waalse kranten Le Soir en La Libre Belgique biedt Apple voortaan twee jaar garantie op alle producten die het zelf, via internet of via erkende Apple-dealers verkoopt. Ook Apple Nieuws Vlaanderen merkte het document op de Apple-site gisteren op. Er staat vermeld dat “alle producten gekocht van Apple, inclusief niet-Apple producten, vallen onder de wettelijke garantie van 2 jaar van de verkoper tot levering van een goed dat met de overeenkomst in overstemming is”.

[related_article id=”158256″]

Test-Aankoop legde in januari van dit jaar een klacht neer tegen Apple wegens het niet-naleven van de garantiewetgeving. “Wij gaan samen met onze advocaten de berichtgeving toetsen vooraleer contact op te nemen met Apple en eventueel onze strategie te herzien. We blijven voorzichtig en aandachtig”, klinkt het bij de consumentenorganisatie.

Enkele Europese consumentenorganisaties – waaronder ook Test-Aankoop – hadden Apple vorig jaar in maart al opgeroepen op zich te schikken naar de nationale en Europese garantiewetgevingen. Ze eisten ook dat de contractuele documenten (zoals het betalend waarborgprogramma AppleCare) voor consumenten beter verstaanbaar zouden gemaakt worden.

appleconsumentenrechtgarantiejuridischnieuwstest-aankoop

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!