Test

Dit is een popup

Facebook lanceert geverifieerde profielen

Facebook is gestart met de uitrol van geverifieerde profielen. Een bolletje met blauw vinkje naast de naam van een bekende kop geeft aan dat het daadwerkelijk de echte is.

Celebrities en bedrijven kunnen vanaf nu een geverifieerde Facebook-pagina krijgen. Een blauw bolletje met vinkje in de zoekresultaten of op de profielpagina toont de echtheid van het profiel aan.

De blauwe badge is niet voor iedereen weggelegd. Enkel prominente publieke figuren – celebrities, journalisten, politici – en grote bedrijven en merken met veel likes, vrienden en volgers komen in aanmerking.

Facebook wil met haar geverifieerde profielen duidelijk maken welke profielen écht en nep zijn. Het selectieproces lijkt echter nogal subjectief te zijn. Er zijn geen voorwaarden bekend over het aantal vrienden of volgers om in aanmerking te komen voor een blauw vinkje.

Guns N’ Roses, goed voor 22 miljoen likes, krijgt bijvoorbeeld geen geverifieerde pagina terwijl Ashton Kutcher er met 15 miljoen exemplaren wel eentje krijgt. The Beatles (34 miljoen likes) krijgt geen blauwe badge maar Michael Bublé (6 miljoen likes) wel.

Het ziet er voorlopig naar uit dat enkel de artiesten die op dit moment populair zijn – Lady Gaga, Beyoncé, Adele, Justin Bieber – een geverifieerde pagina krijgen. Ook niet-Amerikaanse artiesten blijven voorlopig in de kou staan. Matthias Schoenaerts, Milow, Elio Di Rupo, Kim Clijsters, Astrid Bryan… tot nog toe hebben ze géén geverifieerde pagina gekregen.

Opvallend is dat bekende personen of merken zelf geen aanvraag voor een geverifieerde pagina kunnen indienen. Facebook heeft het alleenrecht en beslist zelf of je in aanmerking komt.

Geverifieerde accounts zijn niet nieuw. Bij onder andere Twitter en Google+ bestaan ze al een tijdje. Geverifieerde profielen zijn nuttig. In ons land was er een tijdje geleden discussie over de echtheid van de Twitter-accounts van Jan Becaus en Veerle Baetens. 

Celebrities en bedrijven kunnen vanaf nu een geverifieerde Facebook-pagina krijgen. Een blauw bolletje met vinkje in de zoekresultaten of op de profielpagina toont de echtheid van het profiel aan.

De blauwe badge is niet voor iedereen weggelegd. Enkel prominente publieke figuren – celebrities, journalisten, politici – en grote bedrijven en merken met veel likes, vrienden en volgers komen in aanmerking.

Facebook wil met haar geverifieerde profielen duidelijk maken welke profielen écht en nep zijn. Het selectieproces lijkt echter nogal subjectief te zijn. Er zijn geen voorwaarden bekend over het aantal vrienden of volgers om in aanmerking te komen voor een blauw vinkje.

Guns N’ Roses, goed voor 22 miljoen likes, krijgt bijvoorbeeld geen geverifieerde pagina terwijl Ashton Kutcher er met 15 miljoen exemplaren wel eentje krijgt. The Beatles (34 miljoen likes) krijgt geen blauwe badge maar Michael Bublé (6 miljoen likes) wel.

Het ziet er voorlopig naar uit dat enkel de artiesten die op dit moment populair zijn – Lady Gaga, Beyoncé, Adele, Justin Bieber – een geverifieerde pagina krijgen. Ook niet-Amerikaanse artiesten blijven voorlopig in de kou staan. Matthias Schoenaerts, Milow, Elio Di Rupo, Kim Clijsters, Astrid Bryan… tot nog toe hebben ze géén geverifieerde pagina gekregen.

Opvallend is dat bekende personen of merken zelf geen aanvraag voor een geverifieerde pagina kunnen indienen. Facebook heeft het alleenrecht en beslist zelf of je in aanmerking komt.

Geverifieerde accounts zijn niet nieuw. Bij onder andere Twitter en Google+ bestaan ze al een tijdje. Geverifieerde profielen zijn nuttig. In ons land was er een tijdje geleden discussie over de echtheid van de Twitter-accounts van Jan Becaus en Veerle Baetens. 

geverifieerde accountsgooglenieuwssociale netwerken

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!