Test

Dit is een popup

Facebook toont ontwikkelaars een nieuw betaalsyteem in eigen valuta

Het nieuwe betaalsysteem voor app-ontwikkelaars op Facebook staat voor later dit jaar gepland. Facebook geeft nu eindelijk meer details vrij.

Het stond al een tijdje vast dat Facebook afstand zou doen van haar virtuele valuta om items te kopen in toepassingen op Facebook, de zogenoemde Facebook Credits. Vandaag geeft het grootste sociale netwerk eindelijk meer details vrij over betalen met echt geld.

Tijdens de Game Developers Conference in San Francisco kondigde Facebook aan dat het nieuwe betaalsysteem voor aankopen binnen Facebook voornamelijk uit minder stappen in het transactieproces moet bestaan.

“Toen we Facebook Credits in 2011 lanceerden, moesten ontwikkelaars veelvouden van 0,10 dollar gebruiken voor hun virtuele goederen. Heel wat ontwikkelaars misten flexibiliteit en daar willen we nu op inspelen. Door gebruik te maken van lokale valuta kunnen ontwikkelaars prijzen hanteren op basis van de favoriete valuta van de gebruiker: niet enkel Amerikaanse dollars maar ook euro’s of Japanse yen bijvoorbeeld”, legt software-ingenieur Yongyan Liú uit.

Facebook geeft de app-ontwikkelaars nu al erg veel details over het nieuwe betaalsysteem en belooft dat de aanpassingen gepland blijven voor het derde kwartaal van 2013. Vanaf dan hebben ontwikkelaars minimum 90 dagen tijd om hun aanpassingen te maken.

Facebook blijft ondertussen verder verbeteren en vereenvoudigen op vlak van betalingen. Afgelopen zomer introduceerde het grootste sociale netwerk nog nieuwe formules voor abonnees. Ontwikkelaars kunnen hun klanten hierdoor nieuwe content of premium functies aanbieden in ruil voor een maandelijks bedrag.

Het stond al een tijdje vast dat Facebook afstand zou doen van haar virtuele valuta om items te kopen in toepassingen op Facebook, de zogenoemde Facebook Credits. Vandaag geeft het grootste sociale netwerk eindelijk meer details vrij over betalen met echt geld.

Tijdens de Game Developers Conference in San Francisco kondigde Facebook aan dat het nieuwe betaalsysteem voor aankopen binnen Facebook voornamelijk uit minder stappen in het transactieproces moet bestaan.

“Toen we Facebook Credits in 2011 lanceerden, moesten ontwikkelaars veelvouden van 0,10 dollar gebruiken voor hun virtuele goederen. Heel wat ontwikkelaars misten flexibiliteit en daar willen we nu op inspelen. Door gebruik te maken van lokale valuta kunnen ontwikkelaars prijzen hanteren op basis van de favoriete valuta van de gebruiker: niet enkel Amerikaanse dollars maar ook euro’s of Japanse yen bijvoorbeeld”, legt software-ingenieur Yongyan Liú uit.

Facebook geeft de app-ontwikkelaars nu al erg veel details over het nieuwe betaalsysteem en belooft dat de aanpassingen gepland blijven voor het derde kwartaal van 2013. Vanaf dan hebben ontwikkelaars minimum 90 dagen tijd om hun aanpassingen te maken.

Facebook blijft ondertussen verder verbeteren en vereenvoudigen op vlak van betalingen. Afgelopen zomer introduceerde het grootste sociale netwerk nog nieuwe formules voor abonnees. Ontwikkelaars kunnen hun klanten hierdoor nieuwe content of premium functies aanbieden in ruil voor een maandelijks bedrag.

appbetalencreditseurogeldnieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!