LinkedIn verbetert haar zoekfuncties
Het sociale netwerk LinkedIn heeft enkele aanpassingen doorgevoerd aan haar zoekrobot. Het resultaat? Een intelligente zoekfunctie die nog sneller meer en betere resultaten oplevert.
Het ziet er naar uit dat LinkedIn goed gekeken heeft wat de concurrentie met haar zoekrobots doet. In het lijstje vernieuwingen zitten bijvoorbeeld automatische aanvullingen voor zoektermen, meldingen voor eerdere opzoekingen, extra filters en suggesties. Dit zagen we eerder ook al bij Facebook, Google en Bing.
Door het groot aantal verbeteringen in de zoekrobots van sociale netwerken verwachten internetgebruikers alsmaar vaker dat alle informatie die ze nodig hebben netjes aan elkaar geregen raakt. Johnathan Podemsky, product manager bij LinkedIn, meent dat de nieuwe zoekrobot elke individuele gebruiker op het sociale netwerk moeten kunnen begrijpen. “Geen enkele twee LinkedIn-gebruikers zijn identiek. Dat betekent dat twee mensen die dezelfde zoektermen invoeren ook andere resultaten moeten krijgen. De verbeterde zoekfunctie moet aan de hand van wie je bent, wie je kent en wat de mensen in jouw netwerk doen, de info geven die jij nodig hebt.” Persoonlijke zoekresultaten, daar draait het dus om.
De uitrol van de nieuwe zoekfuncties start vandaag. In de komende weken moet iedereen gebruik kunnen maken van deze vernieuwingen.
Nog meer informatie over de intelligente zoekrobot krijg je in de volgende diavoorstelling:
Het sociale netwerk LinkedIn heeft enkele aanpassingen doorgevoerd aan haar zoekrobot. Het resultaat? Een intelligente zoekfunctie die nog sneller meer en betere resultaten oplevert.
Het ziet er naar uit dat LinkedIn goed gekeken heeft wat de concurrentie met haar zoekrobots doet. In het lijstje vernieuwingen zitten bijvoorbeeld automatische aanvullingen voor zoektermen, meldingen voor eerdere opzoekingen, extra filters en suggesties. Dit zagen we eerder ook al bij Facebook, Google en Bing.
Door het groot aantal verbeteringen in de zoekrobots van sociale netwerken verwachten internetgebruikers alsmaar vaker dat alle informatie die ze nodig hebben netjes aan elkaar geregen raakt. Johnathan Podemsky, product manager bij LinkedIn, meent dat de nieuwe zoekrobot elke individuele gebruiker op het sociale netwerk moeten kunnen begrijpen. “Geen enkele twee LinkedIn-gebruikers zijn identiek. Dat betekent dat twee mensen die dezelfde zoektermen invoeren ook andere resultaten moeten krijgen. De verbeterde zoekfunctie moet aan de hand van wie je bent, wie je kent en wat de mensen in jouw netwerk doen, de info geven die jij nodig hebt.” Persoonlijke zoekresultaten, daar draait het dus om.
De uitrol van de nieuwe zoekfuncties start vandaag. In de komende weken moet iedereen gebruik kunnen maken van deze vernieuwingen.
Nog meer informatie over de intelligente zoekrobot krijg je in de volgende diavoorstelling: