Test

Dit is een popup

Samsung werkt aan een smartwatch

Apples iWatch blijft voorlopig nog bij geruchten, maar grote rivaal Samsung heeft ondertussen haar plannen voor een eigen smartwatch bevestigd.

Samsung werkt aan een eigen versie van een computerhorloge. Dat heeft Lee Young Hee, de vice-president voor mobiele technologie bij het Zuid-Koreaanse bedrijf, zelf bevestigd.

“We zijn heel wat toekomstige producten aan het voorbereiden, en het horloge hoort daar zeker bij,” zei Lee Young Hee tegen Bloomberg. De vice-president wou nog geen specifieke details, zoals aanwezige features of een richtprijs, vrijgeven. 

Samsung heeft nog maar net haar nieuwe vlaggenschipsmartphone, de Galaxy S4, gelanceerd en plant nog zeker twee andere high-end smartphones. Maar aangezien de smartphone- en tabletmarkt stilaan verzadigd raken, moeten fabrikanten nieuwe producten creëren om competitief te blijven.

Als bedrijven zoals Samsung, Apple en Google met elkaar gaan concurreren op de markt van ‘wearable computing’ zal het er volgens Lee Young Hee niet van afhangen wie als eerste met een product op de markt komt, maar wel “wie het als eerste kan commercialiseren, zodat consumenten het op een betekenisvolle manier kunnen gebruiken.”

Samsung werkt aan een eigen versie van een computerhorloge. Dat heeft Lee Young Hee, de vice-president voor mobiele technologie bij het Zuid-Koreaanse bedrijf, zelf bevestigd.

“We zijn heel wat toekomstige producten aan het voorbereiden, en het horloge hoort daar zeker bij,” zei Lee Young Hee tegen Bloomberg. De vice-president wou nog geen specifieke details, zoals aanwezige features of een richtprijs, vrijgeven. 

Samsung heeft nog maar net haar nieuwe vlaggenschipsmartphone, de Galaxy S4, gelanceerd en plant nog zeker twee andere high-end smartphones. Maar aangezien de smartphone- en tabletmarkt stilaan verzadigd raken, moeten fabrikanten nieuwe producten creëren om competitief te blijven.

Als bedrijven zoals Samsung, Apple en Google met elkaar gaan concurreren op de markt van ‘wearable computing’ zal het er volgens Lee Young Hee niet van afhangen wie als eerste met een product op de markt komt, maar wel “wie het als eerste kan commercialiseren, zodat consumenten het op een betekenisvolle manier kunnen gebruiken.”

computerhorlogenieuwssamsungsmartwatchtechnologietoekomstwearable computing

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!