Facebooks nieuwsoverzicht krijgt facelift
Facebook heeft gisterenavond een volledig vernieuwd nieuwsoverzicht voorgesteld, met grotere foto’s en beter maatwerk.
In het nieuwsoverzicht komen alle berichten van je vrienden en pagina’s samen. Soms komt er zoveel informatie op je af, dat je over de dingen kijkt die je belangrijk vindt. Daarom heeft Facebook het nieuwsoverzicht verder opgesplitst.
Het gewone nieuwsoverzicht blijft bestaan en kan je nog steeds sorteren op “Meest recent” of “Meest populair”. Maar binnenkort zal je ook kunnen filteren op enkel vrienden, enkel pagina’s die je leuk vindt, enkel foto’s of enkel muziek. Zo vind je hopelijk sneller de verhalen die je echt interesseren.
Om die verhalen nog aantrekkelijker te maken, gaat Facebook nog meer de nadruk leggen op beelden. Foto’s en afbeeldingen zullen heel wat groter worden weergegeven, zodat ze meteen in het oog springen. Dat is meteen ook interessant voor advertenties, die ook groter worden en daardoor sneller worden aangeklikt.
Het nieuwe ontwerp zal zowel op de desktop, smartphone en tablet verschijnen. De gebruikservaring wordt daardoor gestroomlijnd. Het menu aan de linkerkant van de desktopversie verdwijnt, ten voordele van een simpele balk met iconen die zich beter leent voor mobiel gebruik.
Het is de eerste grote aanpassing van het nieuwsoverzicht sinds de lancering in 2006. Het nieuwe nieuwsoverzicht zal in de komende weken geleidelijk aan worden uitgerold. Wil je er snel bij zijn, dan kan je intekenen op de wachtlijst.
Wat denk jij van het nieuwe nieuwsoverzicht? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.
Facebook heeft gisterenavond een volledig vernieuwd nieuwsoverzicht voorgesteld, met grotere foto’s en beter maatwerk.
In het nieuwsoverzicht komen alle berichten van je vrienden en pagina’s samen. Soms komt er zoveel informatie op je af, dat je over de dingen kijkt die je belangrijk vindt. Daarom heeft Facebook het nieuwsoverzicht verder opgesplitst.
Het gewone nieuwsoverzicht blijft bestaan en kan je nog steeds sorteren op “Meest recent” of “Meest populair”. Maar binnenkort zal je ook kunnen filteren op enkel vrienden, enkel pagina’s die je leuk vindt, enkel foto’s of enkel muziek. Zo vind je hopelijk sneller de verhalen die je echt interesseren.
Om die verhalen nog aantrekkelijker te maken, gaat Facebook nog meer de nadruk leggen op beelden. Foto’s en afbeeldingen zullen heel wat groter worden weergegeven, zodat ze meteen in het oog springen. Dat is meteen ook interessant voor advertenties, die ook groter worden en daardoor sneller worden aangeklikt.
Het nieuwe ontwerp zal zowel op de desktop, smartphone en tablet verschijnen. De gebruikservaring wordt daardoor gestroomlijnd. Het menu aan de linkerkant van de desktopversie verdwijnt, ten voordele van een simpele balk met iconen die zich beter leent voor mobiel gebruik.
Het is de eerste grote aanpassing van het nieuwsoverzicht sinds de lancering in 2006. Het nieuwe nieuwsoverzicht zal in de komende weken geleidelijk aan worden uitgerold. Wil je er snel bij zijn, dan kan je intekenen op de wachtlijst.
Wat denk jij van het nieuwe nieuwsoverzicht? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.