Opera geeft voorproefje van nieuwe Android-browser
Zo ziet Opera voor Android er momenteel nog uit.
Opera kan als producent van één van de populairste mobiele browsers natuurlijk niet ontbreken op het Mobile World Congress. Het Noorse bedrijf biedt ons in Barcelona een voorproefje van haar nieuwe browser voor Android.
[related_article id=”161563″]
De nieuwe browser krijgt een geheel nieuw uiterlijk aangemeten en doet wat denken aan de look-and-feel van Google Chrome. Zo worden ook in Opera de adres- en zoekbalk binnenkort samengevoegd. Maar toch is het zeker geen kopie. De nieuwe Opera voor Android maakt mobiel surfen erg intuïtief en efficiënt.
De Snelkiezer (Speed Dial) vormt nog steeds het startscherm van de browser, maar laat in de nieuwe versie toe om je favoriete websites volledig naar eigen wens te organiseren of in mappen te groeperen.
Een andere leuke extra is “Discover”. Deze feature doet een beetje denken aan apps als Flipboard en verzamelt het meest recente nieuws over verschillende thema’s in een aantrekkelijke feed. Je kan filteren op land en thema, zo zagen wij onder "Technology" en "Belgium" meteen een artikel van ZDNet verschijnen.
De nieuwe Opera Mobile-browser zal bovendien ook beter met je bandbreedte omgaan dankzij “Off-road”. Die feature is momenteel al aanwezig op de desktopversie en de Opera Mini mobiele browser en optimaliseert de browser voor efficiënter dataverbruik. Dat is erg interessant wanneer je op 3G of 4G surft.
Voorlopig is er alleen sprake van een nieuwe versie voor Android. Maar aangezien Opera recent is overgestapt naar Webkit, de browsermotor voor onder meer Safari en Chrome, valt te verwachten dat een versie voor iOS niet zal uitblijven. Wanneer de nieuwe versie precies wordt gelanceerd is nog niet bekend.
Twee weken geleden raakte bekend dat Opera het bedrijf SkyFire overneemt. Dat is een bedrijf gespecialiseerd in het comprimeren van videobeelden. De overname is nog een bewijs dat Opera sterk inzet op efficiëntie in haar mobiele browsers.
Zo ziet Opera voor Android er momenteel nog uit.
Opera kan als producent van één van de populairste mobiele browsers natuurlijk niet ontbreken op het Mobile World Congress. Het Noorse bedrijf biedt ons in Barcelona een voorproefje van haar nieuwe browser voor Android.
[related_article id=”161563″]
De nieuwe browser krijgt een geheel nieuw uiterlijk aangemeten en doet wat denken aan de look-and-feel van Google Chrome. Zo worden ook in Opera de adres- en zoekbalk binnenkort samengevoegd. Maar toch is het zeker geen kopie. De nieuwe Opera voor Android maakt mobiel surfen erg intuïtief en efficiënt.
De Snelkiezer (Speed Dial) vormt nog steeds het startscherm van de browser, maar laat in de nieuwe versie toe om je favoriete websites volledig naar eigen wens te organiseren of in mappen te groeperen.
Een andere leuke extra is “Discover”. Deze feature doet een beetje denken aan apps als Flipboard en verzamelt het meest recente nieuws over verschillende thema’s in een aantrekkelijke feed. Je kan filteren op land en thema, zo zagen wij onder "Technology" en "Belgium" meteen een artikel van ZDNet verschijnen.
De nieuwe Opera Mobile-browser zal bovendien ook beter met je bandbreedte omgaan dankzij “Off-road”. Die feature is momenteel al aanwezig op de desktopversie en de Opera Mini mobiele browser en optimaliseert de browser voor efficiënter dataverbruik. Dat is erg interessant wanneer je op 3G of 4G surft.
Voorlopig is er alleen sprake van een nieuwe versie voor Android. Maar aangezien Opera recent is overgestapt naar Webkit, de browsermotor voor onder meer Safari en Chrome, valt te verwachten dat een versie voor iOS niet zal uitblijven. Wanneer de nieuwe versie precies wordt gelanceerd is nog niet bekend.
Twee weken geleden raakte bekend dat Opera het bedrijf SkyFire overneemt. Dat is een bedrijf gespecialiseerd in het comprimeren van videobeelden. De overname is nog een bewijs dat Opera sterk inzet op efficiëntie in haar mobiele browsers.