BlackBerry kent verkoopsucces in Verenigd Koninkrijk
De BlackBerry Z10 en Q10 die vorige week samen met het BlackBerry 10-besturingssysteem werden gelanceerd, zijn volgens CEO Thorsten Heins al meteen een verkoopsucces in het Verenigd Koninkrijk. Hij noemt de verkoop zelfs boven verwachting.
De witte uitvoering van de Z10 zou aan de andere kant van de Noordzee inmiddels uitverkocht zijn. De CEO gelooft naar eigen zeggen dat BlackBerry het gat naar Apple en Samsung kan dichten.
[related_article id=”161563″]
Er zouden volgens Heins een groot aantal gebruikers overgestapt zijn van andere besturingssystemen naar BlackBerry. Dat vindt hij een goed teken, gezien BlackBerry’s initiële focus op de trouwe BlackBerry-gebruikers.
Heins wil geen precieze verkoopcijfers delen. De CEO houdt het bij de uitspraak dat de verkoop ‘de verwachtingen overtreft’. De koers van het bedrijf zakte na de introductie vorige week in eerste instantie twaalf procent. Gisteren stond BlackBerry echter vijftien procent in de plus.
In maart worden de BlackBerry Z10 en Q10 in Amerika uitgebracht. Daar wordt veel van verwacht. Amerika is een bijzonder belangrijke afzetmarkt voor BlackBerry. Tegen die tijd zal pas echt blijken of BlackBerry het verloren marktaandeel enigszins kan terugveroveren.
De Canadese smartphonebouwer raakte behoorlijk in het slop na technologische stilstand en andere fabrikanten zoals Apple die BlackBerry aan alle kanten voorbij streefden.
De BlackBerry Z10 en Q10 die vorige week samen met het BlackBerry 10-besturingssysteem werden gelanceerd, zijn volgens CEO Thorsten Heins al meteen een verkoopsucces in het Verenigd Koninkrijk. Hij noemt de verkoop zelfs boven verwachting.
De witte uitvoering van de Z10 zou aan de andere kant van de Noordzee inmiddels uitverkocht zijn. De CEO gelooft naar eigen zeggen dat BlackBerry het gat naar Apple en Samsung kan dichten.
[related_article id=”161563″]
Er zouden volgens Heins een groot aantal gebruikers overgestapt zijn van andere besturingssystemen naar BlackBerry. Dat vindt hij een goed teken, gezien BlackBerry’s initiële focus op de trouwe BlackBerry-gebruikers.
Heins wil geen precieze verkoopcijfers delen. De CEO houdt het bij de uitspraak dat de verkoop ‘de verwachtingen overtreft’. De koers van het bedrijf zakte na de introductie vorige week in eerste instantie twaalf procent. Gisteren stond BlackBerry echter vijftien procent in de plus.
In maart worden de BlackBerry Z10 en Q10 in Amerika uitgebracht. Daar wordt veel van verwacht. Amerika is een bijzonder belangrijke afzetmarkt voor BlackBerry. Tegen die tijd zal pas echt blijken of BlackBerry het verloren marktaandeel enigszins kan terugveroveren.
De Canadese smartphonebouwer raakte behoorlijk in het slop na technologische stilstand en andere fabrikanten zoals Apple die BlackBerry aan alle kanten voorbij streefden.