Test

Dit is een popup

Nokia: goedkope Windows Phones en Asha’s in strijd tegen Android

Om zich beter te weren tegen Android, werkt Nokia aan voordelige Windows Phones en innovatie in de Asha-reeks.

Nokia wil de strijd met Android  op de budgetmarkt aangaan, door de prijs van Windows Phones verder naar beneden te halen en te innoveren in hun Asha-reeks.

In het westen zijn de ogen vooral gericht op Nokia’s Lumia-smartphones, maar ook de Asha-telefoons doen het erg goed, vooral in opkomende markten.

[related_article id=”161563″]

Nokia heeft tijdens het afgelopen kwartaal 9,3 miljoen Asha’s verkocht, een fikse stijging ten opzichte van 6 miljoen verkochte exemplaren in het kwartaal daarvoor. De toestellen doen het vooral goed in India, Rusland en Pakistan.

Toch vrezen analisten dat deze stijging maar van korte duur is, nu er steeds meer Androidtoestellen onder 100 euro op de markt verschijnen. Nokia moet daarom blijven innoveren om evenwaardige toestellen op de markt te kunnen zetten.

Naast innovatie in S40 – het softwareplatform van de Asha – en een focus op lagere productiekosten, wil Nokia daarom ook Windows Phones tegen een lagere prijs gaan aanbieden.

“We blijven met Microsoft innoveren rond Windows Phone, en zijn erop gebrand om dat naar een steeds lager prijspunt te brengen,” zei Nokia-baas Stephen Elop. “Tegelijk blijven we innoveren in onze Asha smartphones, zodat we kunnen concurreren met de allergoedkoopste Androids.”

Nokia wil een soort synergie tussen beide platformen, waarbij ontwikkelaars voor Windows Phone worden aangemoedigd om ook voor Asha te ontwikkelen. “We kunnen hen de kans geven om hun applicaties voor een veel grotere gebruikersbasis dan eender welk ander ecosysteem zichtbaar te maken,” aldus Elop.

Nokia wil de strijd met Android  op de budgetmarkt aangaan, door de prijs van Windows Phones verder naar beneden te halen en te innoveren in hun Asha-reeks.

In het westen zijn de ogen vooral gericht op Nokia’s Lumia-smartphones, maar ook de Asha-telefoons doen het erg goed, vooral in opkomende markten.

[related_article id=”161563″]

Nokia heeft tijdens het afgelopen kwartaal 9,3 miljoen Asha’s verkocht, een fikse stijging ten opzichte van 6 miljoen verkochte exemplaren in het kwartaal daarvoor. De toestellen doen het vooral goed in India, Rusland en Pakistan.

Toch vrezen analisten dat deze stijging maar van korte duur is, nu er steeds meer Androidtoestellen onder 100 euro op de markt verschijnen. Nokia moet daarom blijven innoveren om evenwaardige toestellen op de markt te kunnen zetten.

Naast innovatie in S40 – het softwareplatform van de Asha – en een focus op lagere productiekosten, wil Nokia daarom ook Windows Phones tegen een lagere prijs gaan aanbieden.

“We blijven met Microsoft innoveren rond Windows Phone, en zijn erop gebrand om dat naar een steeds lager prijspunt te brengen,” zei Nokia-baas Stephen Elop. “Tegelijk blijven we innoveren in onze Asha smartphones, zodat we kunnen concurreren met de allergoedkoopste Androids.”

Nokia wil een soort synergie tussen beide platformen, waarbij ontwikkelaars voor Windows Phone worden aangemoedigd om ook voor Asha te ontwikkelen. “We kunnen hen de kans geven om hun applicaties voor een veel grotere gebruikersbasis dan eender welk ander ecosysteem zichtbaar te maken,” aldus Elop.

ashabusinesslumiamobielnieuwsnokiasmartphonewindows phone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!