Test

Dit is een popup

HTC heeft teleurstellend jaar achter de rug

HTC-baas Peter Chou erkent dat het bedrijf een slecht jaar achter de rug heeft, maar gelooft dat ze het ergste nu overleefd hebben.

HTC-baas Peter Chou erkent dat het bedrijf een slecht jaar achter de rug heeft, maar gelooft dat ze het ergste nu overleefd hebben.

In een interview met de Wall Street Journal zegt Chou dat de marketinginspanningen van HTC in 2012 zijn gefaald, en dat concurrenten als Samsung en Apple te sterk bleken te zijn. Hoewel HTC eens een sterk merk was, heeft het haar omzet tijdens het afgelopen jaar sterk zien dalen.

[related_article id=”161563″]

Toch blijft de CEO optimistisch, en denkt hij dat het ergste nu wel voorbij is. Marketing is immers maar één kant van de medaille. Het is ook belangrijk om in te spelen op de interesses van de consumenten, en hen enthousiast te maken over nieuwe producten.

“Hoewel we Samsung en Apple niet kunnen evenaren wat betreft marketingbudget, is het vooral van belang dat we unieke producten hebben die de consument weet te bekoren,” vertelt Chou. “We hebben dit jaar geleerd alert te zijn voor veranderingen in de markt, en hier snel op te reageren.”

Om mee te blijven in de steeds veranderende smartphonemarkt is het van het grootste belang om flexibel te zijn, en te reageren op de vragen van de consument. Dat zou wel eens erg belangrijk kunnen worden voor het welslagen van HTC, aangezien ze drie jaar geleden toch nog aan de top van de Androidmarkt stonden.

Chou weigerde tijdens het interview in te gaan op specifieke plannen om van HTC opnieuw een gezond bedrijf te maken. Maar het aanboren van de Chinese markt en de positieve verkoopscijfers van de Butterfly in Japan, zijn alvast een stap in de goede richting.

HTC-baas Peter Chou erkent dat het bedrijf een slecht jaar achter de rug heeft, maar gelooft dat ze het ergste nu overleefd hebben.

In een interview met de Wall Street Journal zegt Chou dat de marketinginspanningen van HTC in 2012 zijn gefaald, en dat concurrenten als Samsung en Apple te sterk bleken te zijn. Hoewel HTC eens een sterk merk was, heeft het haar omzet tijdens het afgelopen jaar sterk zien dalen.

[related_article id=”161563″]

Toch blijft de CEO optimistisch, en denkt hij dat het ergste nu wel voorbij is. Marketing is immers maar één kant van de medaille. Het is ook belangrijk om in te spelen op de interesses van de consumenten, en hen enthousiast te maken over nieuwe producten.

“Hoewel we Samsung en Apple niet kunnen evenaren wat betreft marketingbudget, is het vooral van belang dat we unieke producten hebben die de consument weet te bekoren,” vertelt Chou. “We hebben dit jaar geleerd alert te zijn voor veranderingen in de markt, en hier snel op te reageren.”

Om mee te blijven in de steeds veranderende smartphonemarkt is het van het grootste belang om flexibel te zijn, en te reageren op de vragen van de consument. Dat zou wel eens erg belangrijk kunnen worden voor het welslagen van HTC, aangezien ze drie jaar geleden toch nog aan de top van de Androidmarkt stonden.

Chou weigerde tijdens het interview in te gaan op specifieke plannen om van HTC opnieuw een gezond bedrijf te maken. Maar het aanboren van de Chinese markt en de positieve verkoopscijfers van de Butterfly in Japan, zijn alvast een stap in de goede richting.

businessfabrikanthardwarehtcitprofessionalmobielnieuwssmartphone

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!