Test

Dit is een popup

Facebook onthult jobsectie

Facebook werkt verder aan een ernstig imago. De nieuwste zet is een vacatureafdeling waarmee het de concurrentie met LinkedIn aangaat.

Met 1,7 miljoen jobs van vijf recruteringsbureau’s heeft Facebook een flink aanbod op zijn netwerk gezet. De jobsectie is afkomstig van het Social Jobs Partnership dat Facebook vorig jaar opstartte met verschillende organisaties.

Het huidig aanbod is afkomstig van BranchOut, DirectEmployers Association, Work4Labs, Jobvite en Monster.com. Wel ben je er als Europeaan aan voor de moeite tenzij je een job in de States ambieert.  Het aanbot bevat momenteel enkel jobs in de VS. Wie toch zoekt op “Belgium”, krijgt jobs te zien in de buurt van Belgium, Illinois

Concurrentie voor LinkedIn
Het gaat om een beperkte stap naar de jobmarkt, zo verdient Facebook er momenteel geen geld aan. Toch is de zet slecht nieuws voor LinkedIn, dat zich al jaren profileert als het zakelijk sociaal netwerk waar je contacten opbouwt en jobs kan zoeken en plaatsen.

Hoewel LinkedIn meer gespecialiseerd is in jobs dan Facebook, heeft die laatste wel 1 miljard leden. Dat maakt de site een stuk aantrekkelijker voor werkgevers om er op zoek te gaan naar nieuw talent.

Facebook werkt verder aan een ernstig imago. De nieuwste zet is een vacatureafdeling waarmee het de concurrentie met LinkedIn aangaat.

Met 1,7 miljoen jobs van vijf recruteringsbureau’s heeft Facebook een flink aanbod op zijn netwerk gezet. De jobsectie is afkomstig van het Social Jobs Partnership dat Facebook vorig jaar opstartte met verschillende organisaties.

Het huidig aanbod is afkomstig van BranchOut, DirectEmployers Association, Work4Labs, Jobvite en Monster.com. Wel ben je er als Europeaan aan voor de moeite tenzij je een job in de States ambieert.  Het aanbot bevat momenteel enkel jobs in de VS. Wie toch zoekt op “Belgium”, krijgt jobs te zien in de buurt van Belgium, Illinois

Concurrentie voor LinkedIn
Het gaat om een beperkte stap naar de jobmarkt, zo verdient Facebook er momenteel geen geld aan. Toch is de zet slecht nieuws voor LinkedIn, dat zich al jaren profileert als het zakelijk sociaal netwerk waar je contacten opbouwt en jobs kan zoeken en plaatsen.

Hoewel LinkedIn meer gespecialiseerd is in jobs dan Facebook, heeft die laatste wel 1 miljard leden. Dat maakt de site een stuk aantrekkelijker voor werkgevers om er op zoek te gaan naar nieuw talent.

businessjobslinkedinmonsternieuwsvacature

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!