Sony roept lekke tablets niet terug
Sony zal Xperia-tablets met een productiefout niet terugroepen naar de fabriek, maar biedt in plaats daarvan gratis reparatie aan.
Eind vorige week werd bekend dat de nieuwste Android-tablet van Sony, de Xperia Tablet S, een defect bevatte waardoor water de behuizing kon binnendringen. Het Japanse bedrijf had de tablet als waterdicht in de markt gezet, waardoor consumenten risico lopen het toestel in de badkamer te beschadigen.
Volgens Sony zijn er wereldwijd 100.000 exemplaren van het model verkocht, waarvan 26.000 in Europa. Nu is echter bekend geworden dat 60.000 stuks van de wereldwijd verkochte toestellen de fout bevatten, omdat bij het niet getroffen deel ‘een ander productieproces’ is toegepast. Daarom zal het aantal defecte tablets in Europa waarschijnlijk een stuk lager liggen dan de eerder genoemde 26.000.
[related_article id=”158662″]
Wie een Sony Xperia Tablet heeft aangeschaft in België kan volgens woordvoerder Ann Glorieus het best contact opnemen met de lokale klantendienst (tel: +0032 (0)70 222 130). “Ga niet naar de winkel, want zij zullen je doorverwijzen naar dit nummer”, aldus Glorieus.
Volgens Sony is het defect niet met het blote oog waar te nemen en moet met speciaal gereedschap worden gecontroleerd of de tablet de productiefout bevat.
Volgens Glorieus kan het probleem zich alleen voordoen in een natte omgeving als badkamer of keuken, dus wie het toestel hier niet gebruikt, hoeft zich geen zorgen te maken.Toch raadt zij mensen aan om voor de zekerheid een controle uit te voeren.
Sony heeft besloten om de defecte modellen niet terug te roepen naar de fabriek. “Er is geen veiligheidsrisico”, zegt Glorieus. “Het ergste wat kan gebeuren, is dat water naar binnen sijpelt en het toestel ophoudt met werken.”
Wie te maken krijgt met een nat geworden Xperia-tablet, kan het toestel gratis laten repareren, al zal Sony niet tot vervanging overgaan. Wel zal het de garantieperiode verlengen als een defecte Xperia Tablet S eventueel moet worden gerepareerd.
Sony zal Xperia-tablets met een productiefout niet terugroepen naar de fabriek, maar biedt in plaats daarvan gratis reparatie aan.
Eind vorige week werd bekend dat de nieuwste Android-tablet van Sony, de Xperia Tablet S, een defect bevatte waardoor water de behuizing kon binnendringen. Het Japanse bedrijf had de tablet als waterdicht in de markt gezet, waardoor consumenten risico lopen het toestel in de badkamer te beschadigen.
Volgens Sony zijn er wereldwijd 100.000 exemplaren van het model verkocht, waarvan 26.000 in Europa. Nu is echter bekend geworden dat 60.000 stuks van de wereldwijd verkochte toestellen de fout bevatten, omdat bij het niet getroffen deel ‘een ander productieproces’ is toegepast. Daarom zal het aantal defecte tablets in Europa waarschijnlijk een stuk lager liggen dan de eerder genoemde 26.000.
[related_article id=”158662″]
Wie een Sony Xperia Tablet heeft aangeschaft in België kan volgens woordvoerder Ann Glorieus het best contact opnemen met de lokale klantendienst (tel: +0032 (0)70 222 130). “Ga niet naar de winkel, want zij zullen je doorverwijzen naar dit nummer”, aldus Glorieus.
Volgens Sony is het defect niet met het blote oog waar te nemen en moet met speciaal gereedschap worden gecontroleerd of de tablet de productiefout bevat.
Volgens Glorieus kan het probleem zich alleen voordoen in een natte omgeving als badkamer of keuken, dus wie het toestel hier niet gebruikt, hoeft zich geen zorgen te maken.Toch raadt zij mensen aan om voor de zekerheid een controle uit te voeren.
Sony heeft besloten om de defecte modellen niet terug te roepen naar de fabriek. “Er is geen veiligheidsrisico”, zegt Glorieus. “Het ergste wat kan gebeuren, is dat water naar binnen sijpelt en het toestel ophoudt met werken.”
Wie te maken krijgt met een nat geworden Xperia-tablet, kan het toestel gratis laten repareren, al zal Sony niet tot vervanging overgaan. Wel zal het de garantieperiode verlengen als een defecte Xperia Tablet S eventueel moet worden gerepareerd.