Linkedin introduceert Twitter-achtige volgfunctie
Linkedin voegt een nieuwe functie toe aan zijn netwerk waarmee gebruikers 150 toonaangevende leden kunnen ‘volgen’.
De nieuwe functie heeft volgens Mashable veel weg van de methode die Twitter toepast, maar dan zonder de bekende karakterlimiet voor updates. Ook richten de vermeldingen van de ‘influencers’ zich standaard op zakelijke onderwerpen, terwijl bij Twitter vaak persoonlijke en zakelijke onderwerpen aan bod komen in de microblogs.
“Ons doel is om altijd te zorgen dat de kwaliteit hoog is”, zegt Linkedin-directeur Dan Roth. In de groep van de eerste ‘supernetwerkers’ zitten grote namen als de Amerikaanse president Barack Obama, oprichter van Virgin Richard Branson en zelfhulpgoeroe Tony Robbins.
Linkedin zal later meer invloedrijke sprekers toevoegen aan het aanbod, maar het is nog niet bekend wanneer die tweede lichting beschikbaar zal komen voor de leden van het zakelijke sociale netwerk.
Omdat leden commentaar kunnen geven en waarderingen kunnen toevoegen, moet interactiviteit ontstaan tussen de toonaangevende Linkedin’ers en hun publiek.
Linkedin voegt een nieuwe functie toe aan zijn netwerk waarmee gebruikers 150 toonaangevende leden kunnen ‘volgen’.
De nieuwe functie heeft volgens Mashable veel weg van de methode die Twitter toepast, maar dan zonder de bekende karakterlimiet voor updates. Ook richten de vermeldingen van de ‘influencers’ zich standaard op zakelijke onderwerpen, terwijl bij Twitter vaak persoonlijke en zakelijke onderwerpen aan bod komen in de microblogs.
“Ons doel is om altijd te zorgen dat de kwaliteit hoog is”, zegt Linkedin-directeur Dan Roth. In de groep van de eerste ‘supernetwerkers’ zitten grote namen als de Amerikaanse president Barack Obama, oprichter van Virgin Richard Branson en zelfhulpgoeroe Tony Robbins.
Linkedin zal later meer invloedrijke sprekers toevoegen aan het aanbod, maar het is nog niet bekend wanneer die tweede lichting beschikbaar zal komen voor de leden van het zakelijke sociale netwerk.
Omdat leden commentaar kunnen geven en waarderingen kunnen toevoegen, moet interactiviteit ontstaan tussen de toonaangevende Linkedin’ers en hun publiek.