Test

Dit is een popup

Oracle kiest voor kaartendiensten Nokia

Oracle zal naar verwachting maandag kiezen voor de kaartendiensten van de Finse telefoonfabrikant.

De Wall Street Journal meldt dat de twee bedrijven op het punt staan een samenwerking aan te gaan die het gigantische databasebedrijf vaste klant maakt van het groeiende aanbod van kaartapplicaties en geolocatiediensten dat Nokia in huis heeft.

Het Finse bedrijf nam in 2007 navigatiespecialist Navteq over, waardoor het in feite een van de grootste kaartleveranciers ter wereld werd. Nokia claimt dat het aanwezig is in meer dan 80 procent van de ingebouwde navigatiemodules bij auto’s.

[related_article id=”158256″]

Naast Oracle levert Nokia al 3D-kaartinformatie aan online diensten van Microsoft als Bing Maps en ging eerder ook al in zee met aanbiedingensite Groupon. Afgelopen maart lanceerde het daarnaast zijn eigen HTML5-navigatiesite voor wandelaars.

De strijd om de gunst van de gebruiker op het gebied van interactieve kaarten wordt steeds intenser. Als Oracle inderdaad vandaag een samenwerking met Nokia zal aankondigen, kunnen diens klanten voortaan eenvoudig de Navteq-kaartdata in hun producten integreren.

Hoewel Nokia van nature nog altijd een telefoonmaker is, kan het zijn imago verbeteren in het bedrijfsleven via de kwaliteit van zijn kaartproducten. De strijd om kaartgegevens wordt steeds feller en heel misschien kan Nokia via zijn kaarten zakelijke klanten overtuigen om zijn Windows Phone 8-toestellen in huis te halen.

Als de Wall Street Journal het bij het juiste eind heeft, zal Oracle maandag tijdens zijn jaarlijkse hoogmis OracleWorld de samenwerking aankondigen.

Oracle zal naar verwachting maandag kiezen voor de kaartendiensten van de Finse telefoonfabrikant.

De Wall Street Journal meldt dat de twee bedrijven op het punt staan een samenwerking aan te gaan die het gigantische databasebedrijf vaste klant maakt van het groeiende aanbod van kaartapplicaties en geolocatiediensten dat Nokia in huis heeft.

Het Finse bedrijf nam in 2007 navigatiespecialist Navteq over, waardoor het in feite een van de grootste kaartleveranciers ter wereld werd. Nokia claimt dat het aanwezig is in meer dan 80 procent van de ingebouwde navigatiemodules bij auto’s.

[related_article id=”158256″]

Naast Oracle levert Nokia al 3D-kaartinformatie aan online diensten van Microsoft als Bing Maps en ging eerder ook al in zee met aanbiedingensite Groupon. Afgelopen maart lanceerde het daarnaast zijn eigen HTML5-navigatiesite voor wandelaars.

De strijd om de gunst van de gebruiker op het gebied van interactieve kaarten wordt steeds intenser. Als Oracle inderdaad vandaag een samenwerking met Nokia zal aankondigen, kunnen diens klanten voortaan eenvoudig de Navteq-kaartdata in hun producten integreren.

Hoewel Nokia van nature nog altijd een telefoonmaker is, kan het zijn imago verbeteren in het bedrijfsleven via de kwaliteit van zijn kaartproducten. De strijd om kaartgegevens wordt steeds feller en heel misschien kan Nokia via zijn kaarten zakelijke klanten overtuigen om zijn Windows Phone 8-toestellen in huis te halen.

Als de Wall Street Journal het bij het juiste eind heeft, zal Oracle maandag tijdens zijn jaarlijkse hoogmis OracleWorld de samenwerking aankondigen.

applekaartkaartgegevensnavteqnieuwsnokiaoracle

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!