Test

Dit is een popup

Hoe succesvol is Catroulette?

Catroulette werd op een kleine week wereldberoemd. Maar zijn er door het succes ook meer katten geadopteerd?

De site had alle ingrediënten mee om een succes op het web te worden. Een parodie op het bekende Chatroulette in combinatie met katten moest er voor zorgen dat er meer dieren werden geadopteerd uit asielen.

Het project veroverde niet alleen de Belgische media. Onder meer Mashable en The Huffington Post pikten het nieuws op.

Hoeveel katten er precies zijn geadopteerd dankzij de site kan Philip Zurinck van Dierenasiel Sint-Truiden niet zeggen. Dat komt omdat wie op de adoptieknop klikt, de contactgegevens van het asiel in kwestie te zien krijgt en wordt doorverwezen naar de website. Het is dus niet zo dat je een kat ‘reserveert’.

“Een cijfer kan ik er nog niet op plakken,” zegt Zurinck. “Maar we merken wel dat het succes gevolgen heeft bij de Asielen. Er komen ook veel reacties binnen.”

De asielcentra vragen niet expliciet of nieuwe baasjes dankzij Catroulette een kat willen adopteren. “Maar sinds de lancering merken we wel dat er dagelijks enkele honderden bezoekers extra over de vloer krijgen op onze website.”

105.000 bezoekers
De website van Catroulette is intussen een stevig succes. Volgens reclamebureau Famous, dat het concept heeft ontwikkeld, haalde de site op zes dagen tijd 105.000 bezoekers waarvan 95.000 unieke bezoekers. Goed voor 800.000 pageviews. Vooral de aandacht van internationale pers zorgde voor een grote toevloed op korte tijd.

Positieve boodschap
Ook Zurinck van Dierenasiel Sint-Truiden is tevreden van de campagne. Zo komt ook de problematiek van sterilisatie en overpopulatie van katten in de aandacht. “Ik vind het zeker de moeite waard. Alleen al de persbelangstelling zorgt voor publiciteit voor katten en asielen in het algemeen. Dat zorgt voor een positieve boodschap.”

Dat je niet rechtstreeks kan adopteren vanop de site vindt Zurinck niet noodzakelijk een slechte zaak. Volgens hem is het zeker belangrijk om een kat te vinden die bij je past en kan je het beestje ook best eens in levende lijve zien voor je de knoop doorhakt.

“Het is geen winkel, je moet de juiste match vinden voor je een kat mee naar huis neemt.”

Catroulette werd op een kleine week wereldberoemd. Maar zijn er door het succes ook meer katten geadopteerd?

De site had alle ingrediënten mee om een succes op het web te worden. Een parodie op het bekende Chatroulette in combinatie met katten moest er voor zorgen dat er meer dieren werden geadopteerd uit asielen.

Het project veroverde niet alleen de Belgische media. Onder meer Mashable en The Huffington Post pikten het nieuws op.

Hoeveel katten er precies zijn geadopteerd dankzij de site kan Philip Zurinck van Dierenasiel Sint-Truiden niet zeggen. Dat komt omdat wie op de adoptieknop klikt, de contactgegevens van het asiel in kwestie te zien krijgt en wordt doorverwezen naar de website. Het is dus niet zo dat je een kat ‘reserveert’.

“Een cijfer kan ik er nog niet op plakken,” zegt Zurinck. “Maar we merken wel dat het succes gevolgen heeft bij de Asielen. Er komen ook veel reacties binnen.”

De asielcentra vragen niet expliciet of nieuwe baasjes dankzij Catroulette een kat willen adopteren. “Maar sinds de lancering merken we wel dat er dagelijks enkele honderden bezoekers extra over de vloer krijgen op onze website.”

105.000 bezoekers
De website van Catroulette is intussen een stevig succes. Volgens reclamebureau Famous, dat het concept heeft ontwikkeld, haalde de site op zes dagen tijd 105.000 bezoekers waarvan 95.000 unieke bezoekers. Goed voor 800.000 pageviews. Vooral de aandacht van internationale pers zorgde voor een grote toevloed op korte tijd.

Positieve boodschap
Ook Zurinck van Dierenasiel Sint-Truiden is tevreden van de campagne. Zo komt ook de problematiek van sterilisatie en overpopulatie van katten in de aandacht. “Ik vind het zeker de moeite waard. Alleen al de persbelangstelling zorgt voor publiciteit voor katten en asielen in het algemeen. Dat zorgt voor een positieve boodschap.”

Dat je niet rechtstreeks kan adopteren vanop de site vindt Zurinck niet noodzakelijk een slechte zaak. Volgens hem is het zeker belangrijk om een kat te vinden die bij je past en kan je het beestje ook best eens in levende lijve zien voor je de knoop doorhakt.

“Het is geen winkel, je moet de juiste match vinden voor je een kat mee naar huis neemt.”

asielcatroulettehypeinternetkattennieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!