Slechts 1 op 5 clicks op Facebookadvertenties zijn echt
Het Amerikaans bedrijf Limited Run zegt dat slechts twintig procent van alle clicks op Facebookadvertenties echt zijn. De overige tachtig procent zijn het werk van bots.
Limited Run begon enkele maanden geleden met het testen van Facebook-advertenties. Facebook bied aan bedrijven aan om te adverteren. Per ‘klik’ op de advertentie betaalt het adverterend bedrijf een klein bedrag.
Limited Run kwam tot de conclusie dat een groot deel van de sitebezoekers geen javascript hadden aanstaan. Ongeveer tachtig procent kon niet getraceerd worden, terwijl dat bij normaal bezoek rond de drie procent ligt.
Na verder onderzoeken met verschillende tools bouwde Limited Run zelf een analyseprogramma, waaruit bleek dat tachtig procent van alle clicks van geautomatiseerde computersystemen kwamen.
Limited Run bekijkt nu de mogelijkheden van Twitter en zegt zijn Facebookpagina te verwijderen. Daar schuilt nog een andere reden achter: het bedrijf wilde zijn paginanaam op Facebook veranderen, maar mocht dit niet tenzij ze voor tweeduizend dollar per maand zouden gaan adverteren op het sociale netwerk.
Eerder dit jaar kwamen er ook al berichten binnen dat Facebook zou vals spelen.
Het Amerikaans bedrijf Limited Run zegt dat slechts twintig procent van alle clicks op Facebookadvertenties echt zijn. De overige tachtig procent zijn het werk van bots.
Limited Run begon enkele maanden geleden met het testen van Facebook-advertenties. Facebook bied aan bedrijven aan om te adverteren. Per ‘klik’ op de advertentie betaalt het adverterend bedrijf een klein bedrag.
Limited Run kwam tot de conclusie dat een groot deel van de sitebezoekers geen javascript hadden aanstaan. Ongeveer tachtig procent kon niet getraceerd worden, terwijl dat bij normaal bezoek rond de drie procent ligt.
Na verder onderzoeken met verschillende tools bouwde Limited Run zelf een analyseprogramma, waaruit bleek dat tachtig procent van alle clicks van geautomatiseerde computersystemen kwamen.
Limited Run bekijkt nu de mogelijkheden van Twitter en zegt zijn Facebookpagina te verwijderen. Daar schuilt nog een andere reden achter: het bedrijf wilde zijn paginanaam op Facebook veranderen, maar mocht dit niet tenzij ze voor tweeduizend dollar per maand zouden gaan adverteren op het sociale netwerk.
Eerder dit jaar kwamen er ook al berichten binnen dat Facebook zou vals spelen.