Meeste jongeren verliezen belangrijke foto’s
De tijd dat je moeder steevast de vakantiefoto’s veilig inplakte in een fotoalbum lijkt voorbij. Dat heeft zijn keerzijde.
Jonge fotografen drukken hun foto’s namelijk niet af. En erger nog, ze raken hun digitale beelden regelmatig kwijt, zo blijkt uit Brits onderzoek.
Bijna zeventig procent van de fotografen in de leeftijd van 16 tot 24 jaar vertrouwt te sterk op moderne digitale technologie, en verliest daardoor waardevolle foto’s die ze hebben gemaakt. Voorgoed, want in veel gevallen zijn deze belangrijke digitale beelden namelijk ook niet afgedrukt.
Bijna twee derde van alle fotograferende Britten (64%) drukt helemaal geen digitale foto’s af, niet bij de fotowinkel en ook niet thuis op een printer.
Een nog groter percentage, 77%, maakt dan ook geen "analoge" fotoalbums meer. De redenen daarvoor lopen uiteen, maar de meeste ondervraagden vinden deze activiteit te tijdrovend of te moeilijk. En sommigen schamen zich voor de kwaliteit van de opnamen.
Dit blijkt allemaal uit een ondervraging die in juni werd gedaan tijdens de National Photography Month, een nieuwe promotiecampagne van de fotobranche in het Verenigd Koninkrijk.
De campagne werd gesteund door onder meer National Geographic, Fujifilm, Kodak Express en een aantal Britse fotovakwinkels. Deze organisaties zijn waarschijnlijk niet blij met de tendens in de onderzoeksresultaten. Misschien de reden waarom ze ons erop willen attenderen.
De tijd dat je moeder steevast de vakantiefoto’s veilig inplakte in een fotoalbum lijkt voorbij. Dat heeft zijn keerzijde.
Jonge fotografen drukken hun foto’s namelijk niet af. En erger nog, ze raken hun digitale beelden regelmatig kwijt, zo blijkt uit Brits onderzoek.
Bijna zeventig procent van de fotografen in de leeftijd van 16 tot 24 jaar vertrouwt te sterk op moderne digitale technologie, en verliest daardoor waardevolle foto’s die ze hebben gemaakt. Voorgoed, want in veel gevallen zijn deze belangrijke digitale beelden namelijk ook niet afgedrukt.
Bijna twee derde van alle fotograferende Britten (64%) drukt helemaal geen digitale foto’s af, niet bij de fotowinkel en ook niet thuis op een printer.
Een nog groter percentage, 77%, maakt dan ook geen "analoge" fotoalbums meer. De redenen daarvoor lopen uiteen, maar de meeste ondervraagden vinden deze activiteit te tijdrovend of te moeilijk. En sommigen schamen zich voor de kwaliteit van de opnamen.
Dit blijkt allemaal uit een ondervraging die in juni werd gedaan tijdens de National Photography Month, een nieuwe promotiecampagne van de fotobranche in het Verenigd Koninkrijk.
De campagne werd gesteund door onder meer National Geographic, Fujifilm, Kodak Express en een aantal Britse fotovakwinkels. Deze organisaties zijn waarschijnlijk niet blij met de tendens in de onderzoeksresultaten. Misschien de reden waarom ze ons erop willen attenderen.