Test

Dit is een popup

ZDNet leeslijst: Technologieflops bij het leger en het gekmakend internet

Ben je uitgelezen op ZDNet maar heb je nog hongere naar meer? Op het einde van de werkweek suggereren we je naar goede gewoonte graag enkele langere stukken om in het weekend op na te knabbelen.

Heb je zelf leuke, interessante of opmerkelijke technologieverhalen gevonden? Laat het ons gerust weten op redactie@zdnet.be.

Het geflopte technologie-onderzoek
De budgetten van het Amerikaanse leger zijn immens. Maar de besteding kan je soms wel in vraag stellen. Zo heeft de organisatie gedurende vijftien jaar zes miljard dollar verspild aan een onderzoeksproject op zoek naar de perfecte radio. Die moest herprogrammeerbaar zijn en in contact kunnen komen met alles wat het leger gebruikte. Maar helaas…

Het gekmakend internet
Er bestaat zoiets als te veel communicatie. Sms, e-mail, tweets, statusupdates, likes en andere online impulsen kunnen je gek maken. Een onderzoeker legt uit hoe het internet ons laat doordraaien.

Herstellen of vervangen?
Elektronica zelf herstellen heeft iets nostalgisch, maar als het aan sommige fabrikanten ligt dan is het binnenkort volledig verleden tijd. Treehugger.com brengt een artikel waarbij het vaststelt dat we moeten kiezen tussen toestellen die zijn vastgeschroefd, of vastgelijmd. “Als je een toestel niet uit elkaar mag halen, dan bezit je het niet maar huur je het.” klinkt het.

Populair tijdens de panne
De Britse operator O2 zat deze week met een panne en als telecomdiensten niet werken, dan luchten mensen hun ongenoegen op Twitter. Maar dat was buiten de Twitteraccount van O2 gerekend.

In plaats van zich te beperken tot stijve serviceupdates ging de operator met 140 tekens in het verweer. Toen een kwade klant een postduif aan O2 suggereerde, reageerde deze prompt door te vragen wat het beestje moest kosten.

Ontsnappen aan de luchtbel
Wie zoekt op Google krijgt resultaten die afhankelijk zijn van je locatie en de dingen die Google van je weet. Dit artikel gaat in op enkele manieren om er aan te ontsnappen.

Waar haalt het Verkeerscentrum zijn info vandaan?
Tot slot een artikel uit onze eigen stal, of beter gezegd uit die van onze vrienden van Clickx Magazine. Collega Els ging op bezoek bij het Vlaams Verkeerscentrum en leerde er hoe ze daar informatie uit het hele land verzamelen en opvolgen.

Ben je uitgelezen op ZDNet maar heb je nog hongere naar meer? Op het einde van de werkweek suggereren we je naar goede gewoonte graag enkele langere stukken om in het weekend op na te knabbelen.

Heb je zelf leuke, interessante of opmerkelijke technologieverhalen gevonden? Laat het ons gerust weten op redactie@zdnet.be.

Het geflopte technologie-onderzoek
De budgetten van het Amerikaanse leger zijn immens. Maar de besteding kan je soms wel in vraag stellen. Zo heeft de organisatie gedurende vijftien jaar zes miljard dollar verspild aan een onderzoeksproject op zoek naar de perfecte radio. Die moest herprogrammeerbaar zijn en in contact kunnen komen met alles wat het leger gebruikte. Maar helaas…

Het gekmakend internet
Er bestaat zoiets als te veel communicatie. Sms, e-mail, tweets, statusupdates, likes en andere online impulsen kunnen je gek maken. Een onderzoeker legt uit hoe het internet ons laat doordraaien.

Herstellen of vervangen?
Elektronica zelf herstellen heeft iets nostalgisch, maar als het aan sommige fabrikanten ligt dan is het binnenkort volledig verleden tijd. Treehugger.com brengt een artikel waarbij het vaststelt dat we moeten kiezen tussen toestellen die zijn vastgeschroefd, of vastgelijmd. “Als je een toestel niet uit elkaar mag halen, dan bezit je het niet maar huur je het.” klinkt het.

Populair tijdens de panne
De Britse operator O2 zat deze week met een panne en als telecomdiensten niet werken, dan luchten mensen hun ongenoegen op Twitter. Maar dat was buiten de Twitteraccount van O2 gerekend.

In plaats van zich te beperken tot stijve serviceupdates ging de operator met 140 tekens in het verweer. Toen een kwade klant een postduif aan O2 suggereerde, reageerde deze prompt door te vragen wat het beestje moest kosten.

Ontsnappen aan de luchtbel
Wie zoekt op Google krijgt resultaten die afhankelijk zijn van je locatie en de dingen die Google van je weet. Dit artikel gaat in op enkele manieren om er aan te ontsnappen.

Waar haalt het Verkeerscentrum zijn info vandaan?
Tot slot een artikel uit onze eigen stal, of beter gezegd uit die van onze vrienden van Clickx Magazine. Collega Els ging op bezoek bij het Vlaams Verkeerscentrum en leerde er hoe ze daar informatie uit het hele land verzamelen en opvolgen.

beveiligingbudgetcommunicatiediyfilter bubbleinternetlegernieuwso2vlaams verkeerscentrumvs

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!