HP wil KMO’s mobiel krijgen
Hewlett-Packard wil dat ook kmo’s hun werknemers mobiel kunnen laten werken zonder complexe IT.
De IT-gigant wil KMO’s charmeren. Trends als BYOD (bring your own device) zijn misschien mogelijk voor grote bedrijven met een uitgebreide IT-afdeling. Kleine en middelgrote ondernemingen hebben dat leger niet in huis en hebben niet altijd zin om veel te investeren om gewoon mee te zijn met de laatste trend.
HP wil dat veranderen met behulp van partners. Zij kunnen bij die bedrijven een roadmap naar een mobiele omgeving opstellen. Zonder dat er voor het bedrijf, qua investering of infrastructuur veel moet veranderen.
[related_article id=”161563″]
Het gaat om een reeks van diensten en oplossingen die HP aankondigt. Het belangrijkste daarbij is dat die diensten zo veel mogelijk toestelonafhankelijk zijn. Dat wil zeggen dat er momenteel meer dan 6.000 toestellen van 220 fabrikanten (onder meer 1.400 van Cisco) worden ondersteund.
Het gaat onder meer om het opzetten van een beveiligde verbinding tussen een toestel en de bedrijfsserver, waarbij de data op de server blijft. “Als de applicatie wrodt stopgezet, verdwijnt de data op de telefoon en blijft ze gewoon binnen het bedrijf” verduidelijkt Lisa Wolfe, wereldwijd Marketing & strategie leader voor KMO’s bij HP.
Naast het mobiele wil HP ook de samenwerkingsmogelijkheden optimaliseren met HP Unified Communications & collaboration Solutions, wat gebaseerd is op Microsift Lync. Dit moet videoconferences, voip en het delen van informatie vergemakkelijken.
Eigen merknaam of niet
Die partners van het bedrijf kunnen voortaan trouwens kiezen hoe ze de diensten en producten van HP aanbieden. Dat kan met de HP-merknaam en de diensten van HP, met de HP-merknaam maar de diensten van de partner, of met de merknaam van de partner en ook dienst diensten, maar wel ondersteund door HP.
Hewlett-Packard wil dat ook kmo’s hun werknemers mobiel kunnen laten werken zonder complexe IT.
De IT-gigant wil KMO’s charmeren. Trends als BYOD (bring your own device) zijn misschien mogelijk voor grote bedrijven met een uitgebreide IT-afdeling. Kleine en middelgrote ondernemingen hebben dat leger niet in huis en hebben niet altijd zin om veel te investeren om gewoon mee te zijn met de laatste trend.
HP wil dat veranderen met behulp van partners. Zij kunnen bij die bedrijven een roadmap naar een mobiele omgeving opstellen. Zonder dat er voor het bedrijf, qua investering of infrastructuur veel moet veranderen.
[related_article id=”161563″]
Het gaat om een reeks van diensten en oplossingen die HP aankondigt. Het belangrijkste daarbij is dat die diensten zo veel mogelijk toestelonafhankelijk zijn. Dat wil zeggen dat er momenteel meer dan 6.000 toestellen van 220 fabrikanten (onder meer 1.400 van Cisco) worden ondersteund.
Het gaat onder meer om het opzetten van een beveiligde verbinding tussen een toestel en de bedrijfsserver, waarbij de data op de server blijft. “Als de applicatie wrodt stopgezet, verdwijnt de data op de telefoon en blijft ze gewoon binnen het bedrijf” verduidelijkt Lisa Wolfe, wereldwijd Marketing & strategie leader voor KMO’s bij HP.
Naast het mobiele wil HP ook de samenwerkingsmogelijkheden optimaliseren met HP Unified Communications & collaboration Solutions, wat gebaseerd is op Microsift Lync. Dit moet videoconferences, voip en het delen van informatie vergemakkelijken.
Eigen merknaam of niet
Die partners van het bedrijf kunnen voortaan trouwens kiezen hoe ze de diensten en producten van HP aanbieden. Dat kan met de HP-merknaam en de diensten van HP, met de HP-merknaam maar de diensten van de partner, of met de merknaam van de partner en ook dienst diensten, maar wel ondersteund door HP.