Apple in vier op tien Hollywoodfilms
Van alle topmerken is Apple en zijn producten het best vertegenwoordigd in Hollywoodfilms. Terwijl het technologiebedrijf er zeker geen forse bedragen, en volgens sommige zelfs helemaal niets, voor betaalt. iPhones, iPads en Apple computers verschijnen steeds vaker op het witte doek.
Volgens marketingspecialist Brandchannel, dat dit soort van productplacement opvolgt, waren Apple-toestellen vorig jaar zichtbaar in 40% van de topfilms in Hollywood, bijna dubbel zo veel als andere topmerken als Dell, Chevrolet en Ford.
De oorsprong van de Apple-aanwezigheid vindt zijn oorsprong in de jaren negentig, toen de toenmalige marketingmanager Jon Holtzman het voor elkaar kreeg de nieuwste producten beschikbaar te maken voor Hollywoodproducties. Daarvoor ging het om oudere types. Het was dezelfde marketingmanager die aanspoorde om het Apple-logo ondersteboven te drukken op de laptops, zodat ze op de juiste manier in beeld verschenen op televisie of in films.
[related_article id=”158256″]
Apple heeft altijd geweigerd om te betalen voor productplacement, maar was wel vaak inschikkelijk. Toen het 15 jaar geleden de PowerMac-laptop mocht vertonen in de eerste Mission Impossible-film, stond daar promotie voor de film tegenover.
Toch krijgt Apple de kostbare schermtijd meestal gratis ter beschikking. De laatste Mission Impossible film gaf iPhones, iPads en iMacs acht minuten schermtijd. Goed voor een equivalent van 18 miljoen euro aan reclamegeld. Al moeten we wel stellen dat ook andere technologiebedrijven, zoals HP, gratis product placement aangeboden krijgen. Al gaat het bij hen vaak wel om minder of minder spraakmakende producties.
Van alle topmerken is Apple en zijn producten het best vertegenwoordigd in Hollywoodfilms. Terwijl het technologiebedrijf er zeker geen forse bedragen, en volgens sommige zelfs helemaal niets, voor betaalt. iPhones, iPads en Apple computers verschijnen steeds vaker op het witte doek.
Volgens marketingspecialist Brandchannel, dat dit soort van productplacement opvolgt, waren Apple-toestellen vorig jaar zichtbaar in 40% van de topfilms in Hollywood, bijna dubbel zo veel als andere topmerken als Dell, Chevrolet en Ford.
De oorsprong van de Apple-aanwezigheid vindt zijn oorsprong in de jaren negentig, toen de toenmalige marketingmanager Jon Holtzman het voor elkaar kreeg de nieuwste producten beschikbaar te maken voor Hollywoodproducties. Daarvoor ging het om oudere types. Het was dezelfde marketingmanager die aanspoorde om het Apple-logo ondersteboven te drukken op de laptops, zodat ze op de juiste manier in beeld verschenen op televisie of in films.
[related_article id=”158256″]
Apple heeft altijd geweigerd om te betalen voor productplacement, maar was wel vaak inschikkelijk. Toen het 15 jaar geleden de PowerMac-laptop mocht vertonen in de eerste Mission Impossible-film, stond daar promotie voor de film tegenover.
Toch krijgt Apple de kostbare schermtijd meestal gratis ter beschikking. De laatste Mission Impossible film gaf iPhones, iPads en iMacs acht minuten schermtijd. Goed voor een equivalent van 18 miljoen euro aan reclamegeld. Al moeten we wel stellen dat ook andere technologiebedrijven, zoals HP, gratis product placement aangeboden krijgen. Al gaat het bij hen vaak wel om minder of minder spraakmakende producties.