Review: Trials Evolution
[related_article id=”160734″] Beter dan het origineel?
Trials mogen we gerust een fenomeen noemen. Na een lange weg afgelegd te hebben als verschillende online Flash-games was de allereerste, tevens betalende HD-versie op Xbox Live een instant succesverhaal. Trialmotorcross met veel obstakels, knappe over-the-top physics, uitdagende levels en een moordend competitieve multiplayer dankzij online leaderboards maakten het een topper. Hoe kan het dan nog beter? Door van alles meer te brengen, een hele hoop meer. In Trials Evolution heb je de controle over een motorcrosser waarmee je een heleboel obstakels moet overbruggen. Door goed met je gewichtsverdeling te spelen, kun je genoeg snelheid halen en elk probleem overbruggen. Ondanks een erg simpele gameplayformule bevat Trials Evolution voldoende uitdaging voor iedereen. Vergeleken met Trials HD bouwt Trials Evolution deze keer een stuk beter op. Na verloop van tijd kom je onvermijdelijk terecht in de aartsmoeilijke levels, maar doorbijten is hier de boodschap. Zelfs als je al honderd keer hebt geprobeerd, is het niet genoeg. Net daar zorgt Trials Evolution voor de onvermijdelijke ‘verslaving’. Nog een keertje proberen en daarna nog een keer, en nog, en… Voor je het weet, ben je opnieuw een half uurtje verder.
De gesloten omgevingen in een groot opslaghuis van Trials HD zijn ingeruild voor meer open buitenomgevingen en veel meer verschillende obstakels die voor voldoende afwisseling zorgen. Deze keer moeten er ook bochten genomen worden – op die manier krijgt de game – letterlijk – meer diepgang – maar die worden automatisch voor je genomen. De levels zijn uitdagend en meestal pittig vormgegeven, maar RedLynx heeft deze keer ook een leveleditor toegevoegd om jouw creativiteit te stimuleren en je creaties met de rest van de wereld te delen. Op slag krijgt Trials Evolution door deze functie een onbeperkte vervaldatum. Een klein puntje van kritiek: bij het opstarten of herstarten van een level is de laadtijd vaak heel kort, maar zijn de texturen nog niet altijd geladen. Die volgen een fractie later, waardoor het een ietwat slordige indruk geeft. Online multiplay is er nog altijd in de vorm van leaderboards, maar ook rechtstreeks online of lokaal met telkens vier crossers behoort tot de mogelijkheden. Een fantastische functie die op het eerste gezicht snel afgezaagd lijkt, maar met de nu al beschikbare online tracks heeft het nog heel veel potentieel.
[related_article id=”160734″] Beter dan het origineel?
Trials mogen we gerust een fenomeen noemen. Na een lange weg afgelegd te hebben als verschillende online Flash-games was de allereerste, tevens betalende HD-versie op Xbox Live een instant succesverhaal. Trialmotorcross met veel obstakels, knappe over-the-top physics, uitdagende levels en een moordend competitieve multiplayer dankzij online leaderboards maakten het een topper. Hoe kan het dan nog beter? Door van alles meer te brengen, een hele hoop meer. In Trials Evolution heb je de controle over een motorcrosser waarmee je een heleboel obstakels moet overbruggen. Door goed met je gewichtsverdeling te spelen, kun je genoeg snelheid halen en elk probleem overbruggen. Ondanks een erg simpele gameplayformule bevat Trials Evolution voldoende uitdaging voor iedereen. Vergeleken met Trials HD bouwt Trials Evolution deze keer een stuk beter op. Na verloop van tijd kom je onvermijdelijk terecht in de aartsmoeilijke levels, maar doorbijten is hier de boodschap. Zelfs als je al honderd keer hebt geprobeerd, is het niet genoeg. Net daar zorgt Trials Evolution voor de onvermijdelijke ‘verslaving’. Nog een keertje proberen en daarna nog een keer, en nog, en… Voor je het weet, ben je opnieuw een half uurtje verder.
De gesloten omgevingen in een groot opslaghuis van Trials HD zijn ingeruild voor meer open buitenomgevingen en veel meer verschillende obstakels die voor voldoende afwisseling zorgen. Deze keer moeten er ook bochten genomen worden – op die manier krijgt de game – letterlijk – meer diepgang – maar die worden automatisch voor je genomen. De levels zijn uitdagend en meestal pittig vormgegeven, maar RedLynx heeft deze keer ook een leveleditor toegevoegd om jouw creativiteit te stimuleren en je creaties met de rest van de wereld te delen. Op slag krijgt Trials Evolution door deze functie een onbeperkte vervaldatum. Een klein puntje van kritiek: bij het opstarten of herstarten van een level is de laadtijd vaak heel kort, maar zijn de texturen nog niet altijd geladen. Die volgen een fractie later, waardoor het een ietwat slordige indruk geeft. Online multiplay is er nog altijd in de vorm van leaderboards, maar ook rechtstreeks online of lokaal met telkens vier crossers behoort tot de mogelijkheden. Een fantastische functie die op het eerste gezicht snel afgezaagd lijkt, maar met de nu al beschikbare online tracks heeft het nog heel veel potentieel.