Test

Dit is een popup

Staat jouw website binnenkort nog in Google?

Google gaat zijn zoekresultaten aanpassen, zodat websites die overdreven gebruik maken van zoekmachineoptimalisatie achteruit geschoven worden in het voordeel van informatieve websites.

Sites die meer dan nodig gebruik maken van SEO-technieken worden binnenkort op de vingers getikt door Google. Volgens een Google-ingenieur gaat de internetgigant zijn zoekresultaten door elkaar schudden en informatieve websites voorrang geven.

Toekomstmuziek
Barry Schwartz van Search Engine Land publiceerde onlangs een audiofragment van een paneldiscussie die plaatsvond tijdens het South by Southwest-festival (SXSW). Daar praatte Google-medewerker Matts Cutts ronduit over de plannen.

[related_article id=”158901″]

Wat zoekresultaten betreft wil Google ieders kansen gelijk stellen. Het gaat vooral om “die mensen die, bij gebrek aan een beter woord, overoptimaliseren of te veel SEO gebruiken”, zegt Cutts in een ruw transcript.

“We proberen de Googlebot slimmer te maken. Tegelijk willen we onze relevantie opkrikken, en we zoeken ook naar diegenen die misbruik maken van optimalisatietechnieken. Websites die te veel sleutelwoorden op een pagina hebben, bijvoorbeeld, of die meer links uitwisselen dan dat je normaal gezien zou verwachten.”

Semantisch zoeken
Schwartz schrijft dat de veranderingen “komende maand of de volgende weken” uitgevoerd worden. Hij voegt er wel meteen aan toe dat Google hierover geen officieel bericht gepubliceerd heeft.

Vorige week berichtten we nog dat Google zijn zoekmachine grondig gaat herwerken. Het bedrijf gaat semantisch zoeken, waardoor zoekresultaten veel relevanter en veel informatiever moeten worden.

Google gaat zijn zoekresultaten aanpassen, zodat websites die overdreven gebruik maken van zoekmachineoptimalisatie achteruit geschoven worden in het voordeel van informatieve websites.

Sites die meer dan nodig gebruik maken van SEO-technieken worden binnenkort op de vingers getikt door Google. Volgens een Google-ingenieur gaat de internetgigant zijn zoekresultaten door elkaar schudden en informatieve websites voorrang geven.

Toekomstmuziek
Barry Schwartz van Search Engine Land publiceerde onlangs een audiofragment van een paneldiscussie die plaatsvond tijdens het South by Southwest-festival (SXSW). Daar praatte Google-medewerker Matts Cutts ronduit over de plannen.

[related_article id=”158901″]

Wat zoekresultaten betreft wil Google ieders kansen gelijk stellen. Het gaat vooral om “die mensen die, bij gebrek aan een beter woord, overoptimaliseren of te veel SEO gebruiken”, zegt Cutts in een ruw transcript.

“We proberen de Googlebot slimmer te maken. Tegelijk willen we onze relevantie opkrikken, en we zoeken ook naar diegenen die misbruik maken van optimalisatietechnieken. Websites die te veel sleutelwoorden op een pagina hebben, bijvoorbeeld, of die meer links uitwisselen dan dat je normaal gezien zou verwachten.”

Semantisch zoeken
Schwartz schrijft dat de veranderingen “komende maand of de volgende weken” uitgevoerd worden. Hij voegt er wel meteen aan toe dat Google hierover geen officieel bericht gepubliceerd heeft.

Vorige week berichtten we nog dat Google zijn zoekmachine grondig gaat herwerken. Het bedrijf gaat semantisch zoeken, waardoor zoekresultaten veel relevanter en veel informatiever moeten worden.

algoritmegoogleinternetnieuwsonlineresultatenzoeken

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!