Binnenkort overal inloggen met een digipass
Vasco wil zijn digipass ook gebruiken voor webdiensten. Het toestel wil al je onlinediensten beveiligen.
De digipass is een internationaal succes voor internetbankieren, maar het Belgische beveiligingsbedrijf wil zijn horizon verbreden. Vandaag kan je al bijvoorbeeld je World of Warcraft-account beschermen met dezelfde technologie van het bedrijf. Maar dat moet worden uitgebreid naar andere webdiensten.
We spreken op de Cebit-beurs met operationeel directeur Jan Valcke. Hij beseft dat de meeste mensen niet zomaar een digipass zullen aanschaffen om één game te beveiligen of één webdienst te gebruiken. Daarom hoopt hij dat zo veel mogelijk websites en webapplicaties de authenticatie in hun product zullen integreren. Vanaf dan kan je met één digipass via mydigipass.com overal veilig inloggen.
[related_article id=”161920″]
Single-sign-on
Het concept werkt met een zogenaamde single-sign-on. De dienst werd deze week gelanceerd voor websitemakers en binnen een kleine twee maanden gaat deze publiek. Ontwikkelaars kunnen daarbij kiezen voor gratis authenticatie en een premiumaanbod dat nog meer beveiliging, mobiele authenticatie, telefonische ondersteuning en andere extra’s biedt.
De bedoeling is om van de digipass een service te maken waarbij voor het gebruik van het kastje moet worden betaald. En hoe meer sites en diensten Vasco kan overtuigen, hoe interessanter de aanschaf wordt voor eindgebruikers.
Op naar tien miljoen gebruikers
Tijdens de demo zien we hoe je inlogt op mydigipass.com met je gebruikersnaam en wachtwoord, en je eenmalig wachtwoord dat je kan genereren met je digipass. Vanaf daar krijg je een overzicht van al je gekoppelde webdiensten, waarop je dan ook meteen bent ingelogd.
“De ambitie is om dit jaar tien miljoen gebruikers te hebben op ons platform”, zegt Valcke. “In zo’n geval moet de digipass vooral beschikbaar zijn. Je koopt die bijvoorbeeld voor je Warcraft-account, maar gebruikt die later ook voor andere diensten.”
Vasco wil zijn digipass ook gebruiken voor webdiensten. Het toestel wil al je onlinediensten beveiligen.
De digipass is een internationaal succes voor internetbankieren, maar het Belgische beveiligingsbedrijf wil zijn horizon verbreden. Vandaag kan je al bijvoorbeeld je World of Warcraft-account beschermen met dezelfde technologie van het bedrijf. Maar dat moet worden uitgebreid naar andere webdiensten.
We spreken op de Cebit-beurs met operationeel directeur Jan Valcke. Hij beseft dat de meeste mensen niet zomaar een digipass zullen aanschaffen om één game te beveiligen of één webdienst te gebruiken. Daarom hoopt hij dat zo veel mogelijk websites en webapplicaties de authenticatie in hun product zullen integreren. Vanaf dan kan je met één digipass via mydigipass.com overal veilig inloggen.
[related_article id=”161920″]
Single-sign-on
Het concept werkt met een zogenaamde single-sign-on. De dienst werd deze week gelanceerd voor websitemakers en binnen een kleine twee maanden gaat deze publiek. Ontwikkelaars kunnen daarbij kiezen voor gratis authenticatie en een premiumaanbod dat nog meer beveiliging, mobiele authenticatie, telefonische ondersteuning en andere extra’s biedt.
De bedoeling is om van de digipass een service te maken waarbij voor het gebruik van het kastje moet worden betaald. En hoe meer sites en diensten Vasco kan overtuigen, hoe interessanter de aanschaf wordt voor eindgebruikers.
Op naar tien miljoen gebruikers
Tijdens de demo zien we hoe je inlogt op mydigipass.com met je gebruikersnaam en wachtwoord, en je eenmalig wachtwoord dat je kan genereren met je digipass. Vanaf daar krijg je een overzicht van al je gekoppelde webdiensten, waarop je dan ook meteen bent ingelogd.
“De ambitie is om dit jaar tien miljoen gebruikers te hebben op ons platform”, zegt Valcke. “In zo’n geval moet de digipass vooral beschikbaar zijn. Je koopt die bijvoorbeeld voor je Warcraft-account, maar gebruikt die later ook voor andere diensten.”