Slechts 1 op 6 vrienden ziet je Facebookupdate
Mocht je je soms afvragen waarom zo weinig vrienden op jouw geweldige statusupdates reageren: gemiddeld slechts één op zes krijgt ze te zien.
Om te vermijden dat je in je nieuwsfeed op Facebook overspoeld wordt door een hoop informatie die je niet interesseert, filtert de sociaalnetwerksite met het algoritme Edgerank de content die je vrienden genereren. Facebook kiest er de updates uit waarvan het denkt dat je die interessant vindt.
Hoe dat precies in zijn werk gaat is een bedrijfsgeheim. Maar op de eerste Facebook Marketing Conferentie, die deze week in New York plaatsvond, lichtte Brian Boland als hoofd productmarketing bij Facebook een tipje van de sluier aan Techcrunch: je statusupdates verschijnen in de nieuwsfeed van gemiddeld 16 procent van je vrienden.
Voor links die je deelt, foto’s en reacties ligt dat percentage hoger. En automatisch gegenereerde nieuwtjes zoals over de vriendschappen die je aangaat krijgen waarschijnlijk alleen je beste vrienden te zien. Volgens Boland is dit op het eerste gezicht lage bereik geen probleem, omdat nu eenmaal niet alle content die je maakt interessant is.
Het gemiddelde bereik van 16 percent geldt trouwens ook voor fanpagina"s van bedrijven. Facebook lanceert daarom de dienst Reach Generator, waarmee marketeers – tegen betaling uiteraard – het bereik van hun Facebookpagina kunnen vergroten.
Mocht je je soms afvragen waarom zo weinig vrienden op jouw geweldige statusupdates reageren: gemiddeld slechts één op zes krijgt ze te zien.
Om te vermijden dat je in je nieuwsfeed op Facebook overspoeld wordt door een hoop informatie die je niet interesseert, filtert de sociaalnetwerksite met het algoritme Edgerank de content die je vrienden genereren. Facebook kiest er de updates uit waarvan het denkt dat je die interessant vindt.
Hoe dat precies in zijn werk gaat is een bedrijfsgeheim. Maar op de eerste Facebook Marketing Conferentie, die deze week in New York plaatsvond, lichtte Brian Boland als hoofd productmarketing bij Facebook een tipje van de sluier aan Techcrunch: je statusupdates verschijnen in de nieuwsfeed van gemiddeld 16 procent van je vrienden.
Voor links die je deelt, foto’s en reacties ligt dat percentage hoger. En automatisch gegenereerde nieuwtjes zoals over de vriendschappen die je aangaat krijgen waarschijnlijk alleen je beste vrienden te zien. Volgens Boland is dit op het eerste gezicht lage bereik geen probleem, omdat nu eenmaal niet alle content die je maakt interessant is.
Het gemiddelde bereik van 16 percent geldt trouwens ook voor fanpagina"s van bedrijven. Facebook lanceert daarom de dienst Reach Generator, waarmee marketeers – tegen betaling uiteraard – het bereik van hun Facebookpagina kunnen vergroten.