Test

Dit is een popup

Samsung: Verkoop tablets valt tegen

Samsung heeft zich op het Mobile World Congress verbazingwekkend openhartig geuit over de tegenvallende verkoopcijfers van zijn tablets.

Waar de top van Samsung meestal "mooi weer" speelt over de marktsituatie, schetst Hankil Yoon, verantwoordelijke voor de productstrategie bij Samsung, een heel ander beeld tijdens een rondetafelgesprek met de media.

Volgens Hankil Yoon doet Samsung het niet al te best in de tabletmarkt. De Zuid-Koreanen stonden enige tijd op de tweede plaats op de tabletmarkt, na Apple uiteraard, maar zagen zich ingehaald door Amazon. Diens goedkope Kindle Fire is namelijk een waar verkoopkanon, iets wat van de Samsung Tab-modellen helaas niet gezegd kan worden.

[related_article id=”152275″]

Samsung hoopt dat een agressieve uitzet van verschillende tablets (5 inch Note, 7 inch Tab, 7,7 inch Tab, 8,9 inch Tab, 10,1 inch Note, 10,1 inch Tab) marktaandeel terug te winnen. De Zuid-Koreanen zijn daarbij niet bang om de verkoop van hun eigen toestellen te kannibaliseren door vaak nieuwe en verbeterde versies op de markt te brengen.

Samsung heeft zich op het Mobile World Congress verbazingwekkend openhartig geuit over de tegenvallende verkoopcijfers van zijn tablets.

Waar de top van Samsung meestal "mooi weer" speelt over de marktsituatie, schetst Hankil Yoon, verantwoordelijke voor de productstrategie bij Samsung, een heel ander beeld tijdens een rondetafelgesprek met de media.

Volgens Hankil Yoon doet Samsung het niet al te best in de tabletmarkt. De Zuid-Koreanen stonden enige tijd op de tweede plaats op de tabletmarkt, na Apple uiteraard, maar zagen zich ingehaald door Amazon. Diens goedkope Kindle Fire is namelijk een waar verkoopkanon, iets wat van de Samsung Tab-modellen helaas niet gezegd kan worden.

[related_article id=”152275″]

Samsung hoopt dat een agressieve uitzet van verschillende tablets (5 inch Note, 7 inch Tab, 7,7 inch Tab, 8,9 inch Tab, 10,1 inch Note, 10,1 inch Tab) marktaandeel terug te winnen. De Zuid-Koreanen zijn daarbij niet bang om de verkoop van hun eigen toestellen te kannibaliseren door vaak nieuwe en verbeterde versies op de markt te brengen.

businessgalaxy notegalaxy tabgalaxy tab 2hardwaremobilemobile world congress 2012mwc12nieuwsnote 10-1samsungtablet

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!